سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ شهریور ۱۳۹۴ در ۹:۳۲ ق.ظ چاپ مطلب

نقد و بررسی «هاری» در فرهنگسرای فردوس برگزار شد

neshast-hari1

نمایش و نقد و بررسی فیلم سینمایی «هاری» به کارگردانی امیر‌احمد انصاری شامگاه دوشنبه ۹ شهریور در فرهنگسرای فردوس برگزار شد.

نمایش و نقد و بررسی فیلم سینمایی «هاری» به کارگردانی امیر‌احمد انصاری شامگاه روز دوشنبه ۹ شهریور در فرهنگسرای فردوس برگزار شد.

سوره سینما – این مراسم با نمایش فیلم آغاز شد و امیر احمد انصاری ، علیرضا کمالی، هنگامه قاضیانی، میلاد کی‌مرام و حسین سلیمانی و جمعی از عوامل فیلم حضورداشتند و نقد و بررسی فیلم را محمدرضا مقدسیان منتقد سینما برعهده داشت.

در ابتدای این نشست بازیگران و کارگردان «هاری» ضمن ابراز تاسف از درگذشت علی طباطبایی و تسلیت به اهالی سینما در خصوص فیلم مطالبی را عنوان کردند.

امیر احمد انصاری در ابتدا با تشکر از گروه و عوامل این فیلم گفت: «هاری» فیلم من نیست ، فیلم همه عزیزانی ست که دوستانه در کنار ما ایستادند و این فیلم ساخته شد.

وقتی در محیطی برپایه تعامل و اعتماد فیلم بسازیم و جرقه هایی از خلاقیت در آن باشد در کنار بازی های درخشان بازیگران و دیگر عوامل فیلم ماحصل آن اثری می شود که امروز با هم دیدیم .

این کارگردان در ادامه افزود: علاقه ی من به سینمای داستانی و قصه گو بوده است. و در هاری و چند فیلم دیگرم فضایی گیم وار را تجربه کردم که از علائق اصلی من است و دوست دارم بازیگر ها بار اصلی داستان را به دوش بکشند.

neshast-hari2

من همیشه به سینمایی کیمیایی علاقمند بودم و سعی داشتم در آثارم بارقه هایی از سینمایی ایشان را همراه داشته باشم.

هنگامه قاضیانی نیز در ابتدای صحبت هایش گفت: وقتی فیلمنامه ی هاری را خواندم بدون هیچ درنگی پذیرفتم در فیلم بازی کنم و این به دلیل هوشمند ی و جسارت کارگردان بود زیرا کاملا متفاوت از قالبی بود که سینمای ایران سعی داشت از من بسازد و این نقش برایم مانند نفس کشیدن روی آب بود برایم. و پارادوکسی که این کاراکتر داشت برایم بسیار جذاب بود.

در ادامه ی این نشست میلاد کی‌مرام پیش از شروع صحبت هایش درباره فیلم ، با اشاره به فوت علی طباطبایی گفت: این روزها خوشحال نیستم ولی از اینکه در کنار شما هستم احساس خوبی دارم. یکی از مظلوم ترین و مهربانترین دوستانم را از دست داده ام و ای کاش یاد بگیریم آدم ها را تا وقتی زنده هستند دوست بداریم.

وی در ادامه از عوامل فیلم که در سالن حضور داشتند نام برد و گفت: تجربه ی هاری بسیار بی نظیر بود و من آدم ریسک پذیری هستم و کسانیکه کارهای مرا دنبال می کنند میدانند که فیلم هایی مانند ملکه، مستانه، ۳۶۰ درجه، خط ویژه و هاری فیلم های متفاوتی به لحاظ ژانر و موضوع با یکدیگر هستند و ما این روزها ضعف فیلمنامه داریم و در انتخاب کارهایم بیش از گذشته دقت دارم.

علیرضا کمالی نیز در ادامه ی این مراسم با اشاره به تجربیات متفاوتش در سینما گفت: من فارغ التحصیل بازیگری از دانشکده هنرهای زیبا هستم و حوزه های گوناگونی چون تئاتر، عروسگ گردانی، صداپیشگی، طراحی صحنه و بازیگری تجربه کرده ام. و کماکان ترجیح میدهم وارد پنت هاوس نشوم و در خانه ی پدری بمانم!

neshast-hari3

این بازیگر در تکمیل صحبت هایش می گوید: بازیگری که مردمش را از بالا به پایین نگاه می کند و ماشین یک میلیاردی سوار می شود نمی تواند در قالب قشر های مختلف جامعه در سینما حضور داشته باشد و نقش آنها را بازی کند، سعی میکنم مردم را دوست داشته باشم و معتقدم هاری جدای از همه ی رفاقت هایی که بین گروه جاری بود فیلم قابل تاملی شده است اما تشویق یا انتقاد از فیلم بر عهده ی مخاطب خواهد بود.

در ادامه ی این مراسم نیز حسین سلیمانی که یکی از نقش های متفاوت فیلم هاری را بازی کرده است در خصوص حضورش در فیلم گفت:برای من افتخاری بود که در کنار بزرگان سینما همچون جمشید هاشم پور و هنگامه قاضیانی حضور داشته باشم و هنگامیکه این نقش به من پیشنهاد شد پذیرفتم و طی جلساتی که با کارگردان داشتیم به توافق کلی درباره نوع بیماری این کاراکتر و شیوه بازی آن رسیدیم و ماحصل آن را امروز تماشا کردید. و حتی سکانس پایانی و دشوار نقش من را با یک برداشت گرفتیم و هنگامیکه از کارگردان خواستم دوباره تکرار کنیم ایشان نپذیرفتند و گفتند عالی بود.

این بازیگر در پایان صحبت هایش گفت: من به جرات می توانم بگویم «هاری» تنها فیلمی بود که در پشت صحنه ی آن هیچ بازیگری پشت دیگری حرف نزد!

گفتنی است این مراسم به دلیل ازدحام جمعیت با ۳۰ دقیقه تاخیر آغاز شد و حسن هندی،سمیرا شکوری، علی گلبهاران ، اشکان مستی و ایلیا کیوان از دیگر عوامل فیلم بودند که در سالن حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>