سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ شهریور ۱۳۹۴ در ۲:۰۲ ب.ظ چاپ مطلب

توجه غرب به نمایش عروسکی ایران/ ننه سرما، مبارک، عمو نوروز و پهلوان‌کچل تیتر ایتالیا شدند

aroosak-milan

«کوریره دلا سرا» پرشمارگان‌ترین روزنامه ایتالیایی میلان در گزارشی با توجه به موفقیت عروسک‌های ایرانی نوشت: عروسک‌های ایرانی غرب را تسخیر کردند.

«کوریره دلا سرا» پرشمارگان‌ترین روزنامه ایتالیایی میلان در گزارشی با توجه به موفقیت عروسک‌های ایرانی در اکسپو ۲۰۱۵ نوشت: عروسک‌های ایرانی غرب را تسخیر کردند.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی موسسه توسعه هنرهای معاصر، توجه مخاطبان رویداد بین‌المللی اکسپو ۲۰۱۵ میلان به نمایش عروسک‌های سنتی ایران موجب شد رسانه‌های ایتالیایی به حضور هنری ایران در این رویداد بپردازند.

در بخشی از گزارش تمام صفحه‌ای روزنامه کوریره دلاسرا در مورد نمایش عروسکی ایران (۲۴ آگوست ۲۰۱۵) آمد: “عروسک‌های ایرانی با ارتفاع ۶ متری همه را متحیر کردند، این در حالی است که این عروسک‌ها توسط یک نفر نمایش داده می‌شود و روزانه هزاران نفر از بازدیدکنندگان اکسپو درخواست می‌کنند که با این عروسک‌ها عکس بیاندازند. این عروسکها روزانه بین ۵ تا ۷ اجرا دارند. در حالی که یک نمایش محیطی در مساحت مشخصی قابل اجراست ولی ارتفاع عروسک‌های ایرانی موجب شد از فاصله بسیار دور مخاطبان امکان دیدن این نمایش را داشته باشند.”

ننه سرما، مبارک، عمو نوروز و پهلوان کچل، چهار عروسک ایرانی هستند که برای نمایش در اکسپو ۲۰۱۵ به میلان سفر کردند و به مدت ۱۵ روز میزبان مخاطبانی بودند که روزانه از این رویداد بین‌المللی دیدن می‌کنند. این عروسک‌های غول پیکر ارتفاعی حدود پنج تا ۶ متر دارند. حامد زارعان و سهیلا باجلان این عروسک‌ها را طراحی و اجرا کرده و توسط حامد زارعان،کمیل شهسواری و بهزاد ابراهیمی در اکسپو میلان به نمایش در‌‌آمد. این عروسک‌ها از مواد بازیافتی مانند بطری نوشابه و آب ساخته شده‌اند و در مجموع ۱۵۰ کیلو وزن دارند. عروسک‌های غول پیکر به همراه موسیقی در فضای باز اکسپو حرکت کرده و آئین‌های سنتی ایران را به نمایش می‌گذارند.

شخصیت عروسک‌ها و تکنیک ساخت آنها مورد توجه مخاطبان اکسپو قرار گرفته و درخواست‌هایی برای اجرا از سوی کشورهای دیگر ارایه شد.

بیش از چهار ماه از آغاز به کار اکسپو ۲۰۱۵ با موضوع “تغذیه زمین، انرژی برای حیات” با حضور ۱۴۵ کشور در شهر میلان می‌گذرد و پس از اعزام گروه‌های موسیقی نواحی کشورمان، این بار عروسک‌های سنتی ایران به همت کمیته فرهنگ و هنر اکسپو میلان و موسسه توسعه هنرهای معاصر میزبان مخاطبان این رویداد جهانی شدند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>