سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ دی ۱۳۹۱ در ۱۲:۵۵ ب.ظ چاپ مطلب
عظیمی:

باب گفتگو با فیلمساز در شورای نظارت باز است

باب گفتگو با فیلمساز در شورای نظارت باز است

مهدی عظیمی میرآبادی با اشاره به جذابیت‌های فیلم‌های اول جشنواره امسال تاکید کرد باب گفتگو در شورای نظارت باز است.

مهدی عظیمی میرآبادی با اشاره به جذابیت‌های فیلم‌های اول جشنواره امسال تاکید کرد باب گفتگو در شورای نظارت باز است.

مهدی عظیمی میرآبادی رییس شورای نظارت و ارزشیابی به خبرنگار سوره سینما گفت: درباره تنوع موجود در فیلم‌های سی و یکمین جشنواره فیلم فجر فعلا صحبتی نمی‌کنم و باید منتظر بیانیه هیئت انتخاب باشید. اما نکته قابل توجه در رویکرد هیئت انتخاب سی و یکمین جشنواره فجر این است که در سال‌های گذشته فیلم‌های اول صرف داشتن پروانه ساخت در جشنواره حضور پیدا می کردند و از فیلتر هیچ هیئت انتخابی رد نمی‌شدند و به مسابقه فیلم‌های اول راه پیدا می‌کردند.

عظیمی میرآبادی گفت: امسال قرار بر این بود که یازده فیلم اول در جشنواره داشته باشیم. اما به یکباره با تعداد زیادی فیلم اول که اتفاقا از کیفیت بسیار خوبی هم برخوردار هستند رو به رو شده‌ایم و در حال حاضر با دوستان در حال بحث و گفتگو هستیم که این تعداد را به دو برابر برسانیم.

وی در ادامه گفت: در انتخاب فیلم‌های اول سخت‌گیری کردیم. انتظار این تعداد فیلم خوب اولی را نداشتیم. این اتفاق در ادامه امیدی است که ما به تولد یک نیروی تازه نفس در سینما داشتیم. ما امیدوار بودیم که یک نیروی تازه نفس به سینمای ایران روح جدیدی بدمد و خوشبختانه این اتفاق دارد می‌افتد.

سرپرست شورای نظارت و ارزشیابی در مورد حساسیت‌هایی که در این شورا در مواجهه با فیلم‌های مسئله‌دار و شبه ناک وجود دارد گفت: در جایگاه سرپرست شورای نظارت و ارزشیابی پیش از این هم به مردم توضیح داده‌ایم و قرارمان بر این است که امسال هیچ فیلمی که رنگ و بوی ضدیت با ارزش‌های انقلابی و اجتماعی داشته باشد در جشنواره حضور نخواهد داشت.

وی در ادامه اضافه کرد: این مسئله وظیفه ماست و اعمال این حساسیت در شورای نظارت و ارزشیابی ربطی به حساسیت‌ها و فضای فعلی سینما ندارد. جلوگیری از ورود فیلم‌هایی که با ارزش‌های انقلابی و اجتماعی منافات داشته باشد وظیفه ماست که باید با یاری خدا از عهده انجام این وظیفه برآییم. از خداوند کمک می‌طلبیم تا بتوانیم در این مسئولیت کوتاهی نکنیم. هدف ما در مدیریت جدید این است که با روش‌های قانونی و طبق مقررات عمل کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شورای نظارت و ارزشیابی با فیلمسازانی که نسبت به ممیزی اعمال شده در فیلمشان اعتراض داشته باشند وارد گفتگو می‌شود یا خیر گفت: قطعا قرار ما بر مذاکره و گفتگو است. ما تصور نمی‌کنیم که فیلمسازان در مقابل ما هستند. هر فیلمسازی که بتواند با منطق و استدلال اعتراضش را بیان کند و آماده شنیدن استدلال ما نیز باشد با او وارد مذاکره و گفتگو می شویم.

میرآبادی گفت: اگر جایی اختلاف نظر داشته باشیم باید مذاکره صورت بگیرد. همه مشکلات به این خاطر به وجود می آید که دو گروه با هم گفتگو نمی‌کنند. متأسفانه گاهی وقت‌ها با به وجود آمدن یک دیوار بین مدیران و فیلمسازان باب گفتگو بین این دو گروه بسته می‌شود.

وی افزود: ما در مسئولیتی که بر عهده گرفته‌ایم امیدواریم بتوانیم باب گفتگو را همیشه باز نگه داریم و از فیلمسازان هم در این مسیر همکاری می‌طلبیم. اینگونه نیست که تصمیمی قطعی بگیریم بدون اینکه نظر فیلمساز را بشنویم. ما همیشه آماده شنیدن صحبت‌های فیلمسازان هستیم.

سرپرست شورای نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد درباره پیش‌بینی خود از وضعیت اکران ۹۲ گفت: اگر همه چیز طبق روال قانونی و بر اساس منطق و فضایی عقلایی پیش برود به طور عام همه جنبه‌های سینما از امنیت بهره‌مند خواهد بود. انشاءالله با حاکم شدن فضای معقول بر سینمای ایران اکران‌های موفقی در سال آتی خواهیم داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>