سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ شهریور ۱۳۹۴ در ۱:۲۴ ب.ظ چاپ مطلب

از قلم‌زنی و انرژی هسته‌ای در کشاورزی تا جشنواره آیینی و زیارتگاه چک چک در «ایران»

mostanad-iran

برنامه «ایران» شبکه مستند این هفته به هنر قلم‌زنی ، کاربرد انرژی هسته‌ای ، جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی و زیارتگاه چک‌چک در یزد می‌پردازد.

برنامه «ایران» شبکه مستند این هفته به هنر قلم‌زنی روی نقره، کاربرد انرژی هسته‌ای در کشاورزی، جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی و زیارتگاه چک‌چک در یزد می‌پردازد.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، مستند «ایران» این هفته جمعه ۲۷ شهریور سراغ هنر قلم زنی روی نقره می رود و آیتمی را به این هنر که در دوره سلجوقی باب شده بود، اختصاص داده است.

کاربرد انرژی هسته‌ای در کشاورزی موضوع آیتم بعدی برنامه است که برای پرداختن به آن «ایران» به مازندران سفر می‌کند.

جشنواره نمایش های آیینی سنتی در تهران نیز یکی از آیتم های «ایران» را به خود اختصاص داده است. هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به ریاست علی نصیریان و دبیری داود فتحعلی بیگی از ۴ تا ۱۰ شهریور ماه در تهران برگزار شد.

آخرین بخش از برنامه این هفته معرفی زیارتگاه چک چک است. چک چک یا زیارتگاه پیر سبز، یکی از مهمترین زیارتگاه های زرتشتیان جهان است که در ۴۳ کیلومتری شرق اردکان در استان یزد واقع شده است.

مجموعه «ایران» ساعت ۲۱:۳۰ روز جمعه ۲۷ شهریور به مدت ۳۰ دقیقه از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>