سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ شهریور ۱۳۹۴ در ۸:۲۸ ق.ظ چاپ مطلب

ماجرای ازدواج‌های اشرف و محمدرضا پهلوی از زبان فردوست

fardoost

«خاطرات شفاهی ارتشبد فردوست» در قسمت های چهارم و پنجم به ازدواج محمدرضا پهلوی و فوزیه، اخلاقیات اشرف پهلوی و ازدواج های او می‌پردازد.

«خاطرات شفاهی ارتشبد فردوست» در قسمت های چهارم و پنجم به ازدواج محمدرضا پهلوی و فوزیه، اخلاقیات اشرف پهلوی و ازدواج های او و مصدق و حال و هوای ۲۸ مرداد می‌پردازد.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، پس از بیانات مقام معظم رهبری درباره نقش و دخالت های دول غربی به خصوص آمریکا و انگلیس در جنایات رژیم ستمشاهی، شبکه مستند سیما، تصمیم گرفت پخش مستند خاطرات شفاهی حسین فردوست ارتشبد ارتش شاهنشاهی و رییس دفتر ویژه اطلاعات در دوران محمدرضا پهلوی را در ۱۱ قسمت آغاز کند.

این مجموعه در اواسط دهه ۶۰ ضبط شده و هدف آن آشنایی مخاطبان با ابعاد کمتر مطرح شده زندگی و پادشاهی محمدرضا پهلوی است و قسمت چهارم آن که پنجشنبه ۲۶ شهریور پخش می شود، به موضوع نفوذ فراماسونرها در حکومت می پردازد.

همچنین جمعه ۲۷ شهریور نیز مخاطبان شاهد پخش قسمت پنجم این مجموعه خواهند بود که در آن به ازدواج محمدرضا پهلوی و فوزیه بنت فواد شاهزاده مصری پرداخته می شود.

فساد اخلاقی محمدرضا دیگر موضوع مطرح شده در این قسمت است. ضمن اینکه فردوست در آن از اخلاقیات اشرف پهلوی، نقش وی در حکومت و تبعید او و مادر شاه به دست مصدق سخن می گوید.

حال و هوای ۲۸ مرداد و خاطرات فردوست از این رویداد در کنار پرداخت به موضوع ازدواج های اشرف از دیگر بخش های قسمت پنجم این مستند است.

«خاطرات شفاهی ارتشبد فردوست» در قالب مجموعه «سیمرغ» هر شب ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه مستند سیما می رود و تکرار آن ساعت ۱۳:۳۰ روز بعد است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>