سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ شهریور ۱۳۹۴ در ۹:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب

شهرام ناظری «ایران جوان» را رونمایی می‌کند

iran-javan

مراسم رونمایی از آلبوم «ایران جوان» جمعه سوم مهرماه ساعت ۱۸ در شهرکتاب فرشته برگزار می‌شود.

مراسم رونمایی از آلبوم «ایران جوان» جمعه سوم مهرماه ساعت ۱۸ در شهرکتاب فرشته برگزار می‌شود.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی شهرکتاب فرشته ، آلبوم «ایران جوان» با آواز شهرام ناظری و آهنگسازی پیمان سلطانی با حضور چهره‌هایی چون: اردشیر صالح پور، مسعود میری و ضیاالدین ناظم پور برگزار می‌شود.

پیمان سلطانی دربارۀ این آلبوم می‌گوید: «ایران جوان» اثری است مستقل که در ساخت آن از ملودی‌ای قدیمی (قطعۀ سلام) ساختۀ آقای «لومر» استفاده کردهام. قطعۀ سلام در بعضی از منابع بهاشتباه «نخستین سرود ملّی ایران» معرفی شده است. این قطعه در زمان قاجار بهعنوان یک مارش چندین بار در مراسم رسمی دربار با ارکستر سازهای بادی و پیانو سولو به اجرا در آمده است. این ملودی پس از صد و اندی سال به شکل کنونی پرداخت و مجدداً خلق شده است. پس از تغییرات اولیه در انگارههای ریتمیک، آکسانگذاریِ ملودیِ اولیه، اصلاح هارمونی، افزودن ملودیهایی به آن، افزودن اورتور، اپیزود میانی، کُدا و کادانس، گذاشتن کلام بر روی اثر، پرداخت در ارکستراسیون و تنظیم قطعه برای ارکستر سمفونیک و سازهای ملی، این موسیقی از یک مارش نظامی به یک سرود حماسی با مضمونی اجتماعی تبدیل شد و نام «ایران جوان» (در میان مردم، «وطنم») به خود گرفت. ایران جوان امروز دیگر به تمامی مردم ایران تعلق دارد.

iran-javan-cover

مجموعه قطعات به اجرا در آمده در این اثر عبارتند از: «سرزمین مادری» -شعر ضیاالدین ناظم پور/ برای ارکستر و آواز- «ایران جوان» (وطنم) -شعر بیژن ترقی / برای ارکستر و آواز- «باران» -شعر ضیاالدین ناظم پور / برای ارکستر و آواز- «سرزمین مادری» -برای پیانو / پیانیست آرمن مووسیسیان- «ایران جوان» (وطنم) -برای پیانو / پیانیست مارگاریتا تووماسیان- «باران -برای پیانو / اجرای سمپل حامی حقیقی- «سرزمین مادری» -برای کر، پیانو و تنبک- «ایران جوان» (وطنم) -برای کر، پیانو و تنبک- «باران» -برای کر، پیانو و تنبک- «سرزمین مادری» -برای ارکستر و سنتور- «ایران جوان» ( وطنم) -برای ارکستر و تار- «باران» – برای ارکستر و سه تار.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>