سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ شهریور ۱۳۹۴ در ۱۲:۳۴ ب.ظ چاپ مطلب

نظر ابراهیم شیبانی در مورد «سلام بر علی پسر موسی(ع)» / مستندی که تلویزیون باید روی چشمانش بگذارد

sheybani-salam-bar-ali

ابراهیم شیبانی در خصوص مستند «سلام بر علی پسر موسی(ع)» گفت: این فیلم به لحاظ معنوی در کارش موفق بوده است.

ابراهیم شیبانی در خصوص مستند «سلام بر علی پسر موسی(ع)» گفت: این فیلم به لحاظ معنوی در کارش موفق بوده است.

سوره سینما – مستند سلام برعلی پسر موسی(ع)، آخرین اثر امین قدمی به تهیه کنندگی وحید چاووش است که در  مرکز مستند سوره تولید شده است . این فیلم در دو اپیزود ساخته شده است که قسمت اول روایتگر زندگی چوپان خراسانی است که به زائرین پیاده حضرت رضا(ع) خدمت می کند و قسمت دوم به سفر زائران پیاده حضرت رضا(ع) می پردازد.

ابراهیم شیبانی کارگردان جوان کشور در خصوص این مستند گفت: این فیلم به لحاظ معنوی در کارش موفق بوده است و به نظر من در از معنوی، فیلمساز به اندازه غلام، سوژه ی مستندی که به امام رضا خدمت می­کند، ثواب برده است.

کارگردان فیلم هیچ کجا هیچ کس با اشاره به این موضوع که فیلم از لحاظ فنی هم کار خوبی شده است، ادامه داد: تصویربرداری، صدا و موسیقی فیلم خوب و بجا است اما تصور میکنم اگر زمان فیلم کوتاه تر میشد فیلم خوش ریتم تری را می دیدم. به طور مثال اگر بخش دوم فیلم حذف میشد و از تصاویر آن در همان بخش اول استفاده میشد اتفاق فیلم جذاب تر میشد.

شیبانی در پاسخ به این سوال که آیا فیلم به شعار نزدیک شده است یا خیر، گفت: به دلیل اینکه سوژه ی انتخاب شده به هیچ وجه انسان شعار دهنده ای نیست، فیلم وارد شعار نشده و شعار زده نیست . سوژه یک چوپان از میان مردم است که نمی تواند شعار بدهد، هرچند شاید بهتر بود همه ی کارها به غلام(چوپان) ختم نمی شد و همکاری دیگران در خدمت به زائران هم دیده می شد.

ابراهیم شیبانی در خصوص موفقیت فیلم در جشنواره ها گفت: به نظر می رسد فیلم به جهت کیفیت در جشنواره های داخلی دیده خواهد شد اما متاسفانه به دلیل اینکه جشنواره های خارجی درکی از فضای حاکم بر فیلم و رسوم ما ندارند نمی شود انتظار استقبال آنها از این فیلم را داشت .

این کارگردان در خصوص پخش تلویزونی فیلم اضافه کرد: تلویزیون باید این فیلم را روی چشمانش بگذارد و در بهترین زمان پخش کند، زیرا کیفیت کار بسیار فراتر از فیلم هایی که از تلویزیون پخش می شود .

وی افزود: ایام شهادت امام رضا(ع) بهترین زمان نمایش این فیلم در رسانه ی ملی است و می تواند به دیده شدن این کار خوب کمک کند.

لازم به ذکر است مستند سلام بر علی پسر موسی، علاوه بر پخش تلویزیونی در آینده از سایت ویبئو (webeo.ir) قابل دانلود است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>