سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ مهر ۱۳۹۴ در ۹:۳۲ ق.ظ چاپ مطلب

پخش قسمت دوم «گنجینه آسمانی» با یادی از عمو حسن معروف جبهه‌ها

ganjine-asemani1

شبکه مستند سیما در دومین قسمت «گنجینه آسمانی» حضور فعال عمو حسن معروف جبهه‌ها و تدارکاتچی‌ها و آشپزخانه جنگ را برای پخش در نظر گرفته است.

شبکه مستند سیما در دومین قسمت «گنجینه آسمانی» تصاویری ناب از حال و هوای جبهه پس از موفقیت در عملیات والفجر ۸، حضور فعال عمو حسن معروف جبهه ها و تدارکاتچی ها و آشپزخانه جنگ را برای پخش در نظر گرفته است.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، «گنجینه آسمانی» مجموعه مستندی است که با استفاده از تصاویر بازسازی و ترمیم شده قدیمی آرشیو مرکزی صداوسیما، برای اولین بار با تدوینی متفاوت و البته با کیفیت HD روانه آنتن می شود.

دومین قسمت این مجموعه که به مناسبت هفته دفاع مقدس و با هدف ارتقا بخشیدن حافظه تصویری مخاطبان از جنگ آماده شده، چهارشنبه اول مهر ماه ۹۴ روی آنتن می رود.

در این قسمت که اتفاقات پس از عملیات والفجر ۸ در بهمن ۱۳۶۴ را پوشش می دهد، رزمندگان پیر و جوان مقابل دوربین قرار می گیرند و از حال و هوای خوب پس از پیروزی می گویند، شعر می خوانند و شعار می دهند.

یکی از رزمندگان متعلق به روستای ده بزرگ گچساران است و دو سه دقیقه بی وقفه رو به دوربین شعرهای پیروزی می خواند، دیگری از غنیمت های جنگی و روحیه مثبت رزمندگان سخن می گوید.

پس از عملیات موفقیت آمیز والفجر ۸، اهالی جبهه به غنایمی از سکوهای موشکی و وسایل نقلیه گرفته تا سلاح و تسلیحات دست پیدا کرده اند و به این موضوع اشاره می کنند.

ganjine-asemani2

حسن امیری فرمانده مقتدرآشپزخانه تبلیغات و مسئول تیم روحیه پیرمرد مهربانی است که در بیشتر بخش های این قسمت حضور دارد، شهید بزرگواری که در آن روزگار او را از شدت علاقه و نزدیکی عمو حسن صدا میزدند و در این قسمت او را که مشغول شعار دادن است، قلمدوش می کنند.

«امام ما حزب الله»، «کجا میری؟ کربلا، با کی می ری؟ روح الله»، «حسین حسین می گیم میریم کربلا» از جمله شعارهایی است که رزمندگان همراه با عمو حسن سر می دهند و به این افتخار می کنند که فاو را فتح کرده اند، در حالی که صدام فکر می کرده به سادگی به تهران میرسد اما او را باید در قفس انداخت و برای طلب بخشش نزد امام خمینی برد و محاکمه کرد.

در ادامه قسمت دوم با رزمنده ای گفتگو می شود که برای اولین بار خمپاره ای شلیک کرده و توانسته یک قبضه هلی کوپتر دشمن را سرنگون کند.

پایان بخش این قسمت نمایش صحنه هایی از رزمندگان تدارکاتچی است که غذای گردان های مختلف را که اکثرا غذای سرد و کنسروی است به مسئولان هر گردان تحویل می دهند، به رزمندگان شکلات تعارف می کنند و کنار دریا می روند؛ جایی که رزمنده ها در سنگرهای کوچکشان مشغول استراحتند تا بلافاصله در صورت نیاز آماده دفاع یا حمله باشند.

«گنجینه آسمانی» در روزهای هفته دفاع مقدس به مدت ۳۰ دقیقه ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>