سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ مهر ۱۳۹۴ در ۹:۱۴ ق.ظ چاپ مطلب

پیگیری فاجعه منا تا روشن شدن ابعاد موضوع توسط دولت

vazir-ershad

وزیر ارشاد با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فاجعه خونبار سرزمین منا، ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان، برای مصدومان این حادثه اسفبار از خداوند متعال شفای عاجل مسالت کرد.

وزیر ارشاد با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فاجعه خونبار سرزمین منا، ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان، برای مصدومان این حادثه اسفبار از خداوند متعال شفای عاجل مسالت کرد.

سوره سینما – به گزارش مهر، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«إنا لله و إنا إلیه راجعون

فاجعه خونبار جانباختن جمع کثیری از زائران بیت الحرام و هموطنان عزیزمان را در سرزمین وحی به پیشگاه مقام معظم رهبری، خانواده های معظم جانباختگان و ملت بزرگ ایران تسلیت می گویم و برای مصدومان این حادثه اسفبار از خداوند متعال شفای عاجل مسالت دارم.

اخبار رسیده از سرزمین وحی حاکی است که به دلیل عدم همکاری ماموران دولت عربستان سعودی پیکر دهها نفر از جانباختگان همچنان در سرزمین منا بر روی زمین مانده و صدها نفر از مجروحان حادثه در بیمارستان ها و مراکز درمانی در انتظار رسیدگی هستند ولی ماموران دولت عربستان از رسیدگی به وضعیت آنان جلوگیری می کنند.

بدیهی است مسئولیت حفظ جان حجاج و زائران حرم الهی مستقیما به عهده دولت عربستان بوده و در این حادثه خونبار که موجب جانباختن صدها نفر زائر بیت الله الحرام از کشورهای مختلف اسلامی و آسیب دیدن بیش از ۲۰۰۰ هزار نفر گردید دولت آن کشور موظف است هر چه سریع تر تسهیلات لازم را برای جمع آوری پیکر این عزیزان و درمان مجروحان فراهم سازد. برای کلیه خانواده های جان باختگان از خداوند متعال صبر و اجر جزیل مسالت دارم.

دولت جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می داند تا روشن شدن ابعاد مختلف این فاجعه اسف بار موضوع را با جدیت پیگیری نماید.»


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>