سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ دی ۱۳۹۱ در ۱۲:۵۸ ب.ظ چاپ مطلب
نخعی:

«حوض نقاشی» تجربه‌ای تاثیرگذار برای سینمای ایران است

«حوض نقاشی» تجربه‌ای تاثیرگذار برای سینمای ایران است

صدابردار و صداگذار فیلم سینمایی «حوض نقاشی» محصول حوزه هنری، کیفیت این فیلم را یکی از امتیازهای آن دانست.

صدابردار و صداگذار فیلم سینمایی «حوض نقاشی» محصول حوزه هنری، کیفیت این فیلم را یکی از امتیازهای آن دانست.

ساسان نخعی صدابردار و صداگذار فیلم سینمایی «حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری درباره این فیلم به سوره سینما گفت: در حال صداگذاری هستم، «حوض نقاشی» با همه فیلم‌های میری تفاوت دارد و تجربه جدید و تاثیرگذاری برای سینمای ایران است. فیلمنامه، بازیگری و کارگردانی بسیار قوی وجه تمایز این فیلم است.

صدابردار فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» افزود: این چهارمین همکاری من با این کارگردان است و ما به جز مقوله کار باهم رفاقت و دوستی داریم. داستان فیلم می‌طلبید فیلمبرداری صحنه‌ها در فضاهای شلوغ شهر تهران باشد و این قضیه به لحاظ صدابرداری کمی کار ما را سخت تر کرده بود. بیشتر صحنه‌ها را با هاچ اف صدابرداری کردیم.

نخعی در پاسخ به این سوال که آیا فیلم به لحاظ مضمونی مبتنی بر حمایت حوزه هنری از سینمای خانواده است گفت: به اعتقاد من این فیلم با نگاه صحیح به سینمای خانواده ساخته شده است و داستان جذاب آن می‌تواند نمونه‌ای از این نوع سینمایی باشد.

صدابردارفیلم سینمایی «طلا و مس» درباره پیش‌بینی واکنش‌ها در جشنواره فیلم فجر امسال ازاین فیلم و اینکه آیا احتمال می‌دهد سیمرغ بهترین صدابرداری را دریافت کند گفت: نمی‌شود پیش‌بینی کرد اما فکر می‌کنم بیشتر مخاطبان از دیدن این فیلم راضی خواهند بود. درمورد دریافت سیمرغ هم صادقانه بگویم نمی‌دانم معیار انتخاب بهترین صدابرداری برای هیئت داوران چیست اما به هر حال من با دو فیلم «حوض نقاشی» و «هیچ کجا هیچکس» در جشنواره امسال حضور دارم که امیدوارم این دوفیلم بتوانند با مخاطبان ارتباط خوبی برقرار کنند.

ساسان نخعی سال گذشته در سی امین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین صدابرداری را برای فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» دریافت کرد و صدابرداری فیلم‌های «سعادت آباد»،‌ «ماهی‌ها عاشق می‌شوند»، «یک عاشقانه ساده» و … را درکارنامه خود دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>