سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ مهر ۱۳۹۴ در ۹:۴۷ ق.ظ چاپ مطلب
چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه هنری/

مؤمنی شریف: هفته‎های فیلم کوتاه در همه استان‎ها برگزار خواهد شد

jashnvare-tolidat

رئیس حوزه هنری گفت: با پایان جشنواره، آثار برجسته در حوزه فیلم کوتاه به صورت هفته‎های فیلم در همه استان‎ها به نمایش در خواهند آمد.

رئیس حوزه هنری گفت: با پایان جشنواره، آثار برجسته در حوزه فیلم کوتاه به صورت هفته‎های فیلم در همه استان‎ها به نمایش در خواهند آمد.

سوره سینما – به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری پنجشنبه ۹ مهر با حضور محسن مومنی شریف؛ رئیس حوزه هنری، دکتر زرگر؛ استاندار اصفهان، مدیران مراکز استانی حوزه هنری و جمع کثیری از هنرمندان در سالن همایش‎های  کوثر اصفهان برگزار شد.

در این مراسم مومنی شریف ضمن تبریک عید غدیر خم بیان کرد: خدا را شاکریم که امسال نیز شاهد این عید بزرگ هستیم گرچه حادثه تلخ منا کام ما را تلخ کرد اما بیانات مقام معظم رهبری در رسای بی‎خردی همسایه کم‌خردمان و شهیدان این واقعه دلهایمان را التیام بخشید.

رئیس حوزه هنری گفت: در لحظات آخر جشنواره  آثار و تولیدات هستیم و باید از مردم و مسئولان اصفهان خصوصا دکتر زرگر و همه کسانی که ما را در برگزاری این جشنواره یاری کردند تشکر کنیم، با کمک این عزیزان جشنواره چهارم نیز به پایان خود رسید.

مؤمنی شریف با اشاره به اینکه جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی دارای سه فرق اساسی با سایر جشنواره‎ها است گفت: در این جشنواره آثار هنرمندان در تمامی رشته‎ها شرکت داده می‌شود و مختص به یک رشته هنری نیست، همچنین این آثار تولیدات مراکز استانی حوزه هنری هستند و اینکه آثار ارائه شده با ماموریت‎های حوزه هنری کاملا هم‎خوانی دارند.

وی تصریح کرد: با پایان جشنواره، آثار برجسته در حوزه فیلم کوتاه به صورت هفته‎های فیلم در همه استان‎ها به نمایش در خواهند آمد، در حوزه نمایش نیزعلاوه بر اینکه از هفته آینده شروع جشنواره تئاتر «سوره ماه» را خواهیم داشت، آثار برگزیده جشنواره در تماشاخانه حوزه هنری به روی صحنه خواهند رفت، همچنین این نمایش‎ها در صورت امکان در استان‎ها نیز به روی صحنه می‎روند و در حوزه تجسمی نیز آثار به صورت ادواری در همه استان‎ها به نمایش در خواهند آمد.

مومنی شریف اظهار داشت: امیدوارم در جشنواره پنجم شرایط تبدیل اثر به محصول فراهم شود و آثار هنرمندان در شمارگان وسیع به دست مخاطبان برسد  چرا که  ذائقه مردم تغییر نکرده است و هنوز مردم کشور آثار خودی را ترجیح می‎دهند.

وی در پایان سخنان خود گفت: مکتب هنری تاثیر گرفته از انقلاب و ادبیات اسلامی ، دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت شکل گرفته است و این امر  ادبیات و  هنر ما را جهانی خواهد کرد.

برگزیدگان چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری

*اسامی نفرات برگزیده و تقدیری کمیته ادبیات جشنواره

در این بخش ضمن تقدیر از سجاد سامانی به دلیل کتاب «ایما» از حوزه هنری تهران، جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش شعر کلاسیک تآلیفی به محمدحسین ملکیان  به خاطر کتاب  «توارد» تقدیم شد.
جایزه رتبه‌ برگزیده بخش شعر کلاسیک تدوینی به هادی وحیدی  به خاطر کتاب «فیروزه خاتم» از حوزه هنری استان زنجان تعلق گرفت.
جایزه رتبه‌ برگزیده بخش داستان کوتاه تدوینی نیز به حوزه هنری استان کردستان به خاطر کتاب  «آبی‌تر از آسمان» اهدا شد.
جایزه رتبه برگزیده بخش داستان بلند و رمان  نیز به حسینعلی جعفری به خاطر کتاب «افرا» تعلق گرفت.
همچنین ضمن تقدیر از کیهان خانجانی به خاطر کتاب «کاتبان روایت چندم» از حوزه هنری گیلان، جایزه رتبه‌ برگزیده بخش پژوهش ادبی به سیدمحمد عباسیه کهن به خاطر کتاب «از شعر امروز تا شاعران دیروز»  از حوزه هنری گیلان و همچنین سعید خومحمدی خیرآبادی به خاطر کتاب «تذکره شاعران مشهد» از حوزه هنری خراسان رضوی تعلق گرفت.

این گزارش حاکی است هیئت داوران جشنواره اسامی زیر را در بخش‌های مختلف کمیته ادبیات شایسته تقدیر دانست:
دو جلدی «باران شبانه» نوشته بهمن صالحی/ حوزه هنری استان گیلان
«عشق آمد» برگزیده رباعیات نوشته منصور دولتی/ حوزه هنری کردستان
«فصل فاصله» نوشته علی شمس علیزاده/ حوزه هنری کرمانشاه
«قاصدک‌هایی که خواب ندارند» نوشته بهروز وندادیان / حوزه هنری گیلان
«نظم پریشان» نوشته مجموعه غزل عسگر شاهی / حوزه هنری اردبیل
«آن حلزون، آن حلزون محزون»  شعر نو تالیفی  سروده محمدرضا کلهر / حوزه هنری کردستان
«همین معجزه‌های معمولی» شعر نو تالیفی سروده عبدالمجید ضیایی / حوزه هنری استان تهران
«پازل خیر و شر»داستان کوتاه تالیفی نوشته مهدی نوروزی  / خراسان رضوی
«آدمک چوبی، سوت بلبلی» داستان کوتاه تالیفی نوشته اسماعیل حاج علیان / سمنان

*اسامی برگزیده کمیته فرهنگ و مطالعات پایداری جشنواره

جایزه رتبه‌ برگزیده بخش کتاب تدوینی دفاع مقدس  به حمید حسام  به خاطر کتاب  «وقتی مهتاب گم شد»  از حوزه هنری همدان تعلق گرفت.
جایزه رتبه‌ برگزیده بخش کتاب تدوینی انقلاب اسلامی به هادی عابدی  به خاطر کتاب  «ابد + ۱۰ سال» از حوزه هنری آذربایجان غربی اهدا شد.
جایزه رتبه‌ برگزیده بخش کتاب پژوهش وتحقیق تالیفی به مهدی سهرابی زرندی به خاطر کتاب  «خاطراتی از وقایع انقلاب اسلامی در زرند»  از حوزه هنری کرمان تعلق گرفت.

*اسامی نفرات تقدیری فرهنگ و مطالعات پایداری جشنواره
جایزه تقدیری بخش کتاب تدوینی دفاع مقدس به میترا رفیعی به خاطر کتاب «فتاح» ازحوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد و همچنین به محمد علیزاده به خاطر کتاب «آقا کلاه آهنیتو به من میدی» از حوزه هنری استان گیلان اهدا شد.
جایزه تقدیری بخش کتاب تالیفی دفاع مقدس به جعفر رادبین به خاطر کتاب «رینگ زندگی» از حوزه هنری خراسان رضوی و همچنین به محمدرضا آقامحمدی به خاطر کتاب «کمی تا آخر دنیا» از حوزه هنری استان اصفهان  تعلق گرفت.
جایزه تقدیری بخش زندگینامه داستانی به زهرا اسپید  به خاطر کتاب «فقط ماه حسین را می پایید»  از حوزه هنری هرمزگان و همچنین به معصومه قیطاسی به خاطر کتاب «حاج روح اله» از حوزه هنری استان البرز  اهدا شد.
جایزه تقدیری  در بخش کتاب تدوینی انقلاب اسلامی  به علی امیری  به خاطر کتاب  «سال های خاکستری» از حوزه هنری گیلان تقدیم شد.
جایزه تقدیری  بخش کتاب پژوهش وتحقیق تالیفی به یوسف نیک فام  به خاطر کتاب «تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در اراک» از حوزه هنری  استان مرکزی اهدا شد.
در بخش ویژه نیز جایزه تولیدات دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره کل اموراستانها و مجلس در بخش خاطرات خودنوشت به کتاب «دست خدا» نوشته قاسمعلی زارعی و کتاب «به سوی میمک» نوشته کرم علی محمدیان  تعلق گرفت.

*اسامی نفرات برگزیده کمیته هنرهای تجسمی جشنواره

ضمن  تقدیر از جابر غلامی از استان مرکزی، جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش عکس به ناصر محمدی  از استان زنجان اهدا شد.
همچنین  ضمن تقدیر از سید هاشم حسینی از استان قزوین، جایزه رتبه برگزیده در بخش نگارگری- گل ومرغ به رقیه عزیزی از استان قزوین تعلق گرفت.
ضمن تقدیر از  علی چراغی  از استان زنجان،  جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش حجم به پریا ستاری  از استان چهارمحال وبختیاری اهدا شد.
ضمن تقدیر از احسان گنجی از استان کهگیلویه و بویراحمد، جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش کاریکاتور  به رسول حاجی‌زاده  از استان اردبیل  تعلق گرفت.
ضمن تقدیر از  مهدی پرستار شهری از استان همدان، جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش نقاشی تعلق به محمود آزادنیا  از استان خراسان رضوی  اهدا شد.
ضمن تقدیر از صابر صفایی از استان اردبیل جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش خوشنویسی- نسخ به زهرا میبدی از استان قم اهدا شد.
همچنین ضمن تقدیر از مصطفی سلیمی از استان خراسان رضوی، جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش خوشنویسی- معلی  به سیدصادق حسینی  از استان سمنان  اهدا شد.
جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش نستعلیق به مصطفی عابدینی  از استان قزوین تعلق گرفت.
همچنین سلیمان میری از استان لرستان، سید حیدر موسوی  از استان قزوین، شهرام روحی از استان آذربایجان شرقی، یادگار خیام  از استان کردستان مورد تقدیر قرار گرفتند.
ضمن تقدیر از سید رضا نجفی اصل از استان زنجان، جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش نگارگری به فرهاد رستم پور از استان مرکزی اهدا شد.
ضمن تقدیر از وحید حسینخانی از استان البرز جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش پوستر  به رضا شعبانی از استان همدان تعلق گرفت.
ضمن تقدیر از علی آقاحسینی و  بهادر پگاه  از استان قزوین، جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش خوشنویسی – شکسته نستعلیق تعلق به سید علی فخاری  از استان قزوین تعلق گرفت.
ضمن  تقدیر از علیرضا محبی از استان قزوین و محمدتقی اسدی از استان قم، جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش خوشنویسی- ثلث   به مجید جدیدی  از استان مرکزی اهدا شد.
ضمن تقدیر از فائزه حاجی حسینی از استان یزد، جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش طراحی به امین حکمت پناه از استان چهارمحال وبختیاری اهدا شد.
جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش تشعیر به سید مهدی سیدی از استان اردبیل  تعلق گرفت.
ضمن تقدیر از مریم خلج از استان خراسان رضوی، جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش تصویرسازی به احسان خاکسار حقانی  از استان چهارمحال وبختیاری  اهدا شد.
ضمن تقدیراز مهدی بیدل  از استان کردستان جایزه رتبه‌، برگزیده در بخش تایپوگرافی به امیرحسین عبادیان از استان مرکزی اهدا شد.
ضمن تقدیر از فاطمه بهاری از استان اردبیل و پیمان پارس مهر گلکار از استان قزوین، جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش تذهیب تعلق به بهرام مهربان از استان کردستان اهدا شد.
ضمن تقدیر از  محمدرضا مریدی از استان خراسان رضوی، جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش کتاب تجسمی  به حسن یوسفی ازاستان قزوین  اهدا شد.
همچنین ضمن تقدیر از حوزه هنری استان خراسان جنوبی برای کتابچه «عکس خاوران» و حوزه هنری استان خراسان شمالی برای کتابچه عکس «بیت طوبی»، جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش کتابچه تجسمی برای مجموعه آثار تولید شده در خانه کاریکاتور تعلق به حوزه هنری اصفهان تعلق گرفت.
همچنین با توجه به رای و نظر هیئت داوران آثار هنرمندان زیر شایسته تقدیر شناخته شدند:
شهربانو حسین زاده از استان مازندران در بخش نگارگری – گل و مرغ
محمد نیازی از استان خراسان جنوبی در بخش نگارگری
حسین آزاد از استان اردبیل در بخش پوستر
آرام علایی از استان اردبیل در بخش تصویرسازی
زهرا رحیمی از استان اردبیل در بخش مقالات تجسمی

*اسامی نفرات برگزیده و تقدیری کمیته محصولات فرهنگی جشنواره

جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش محصولات فرهنگی به حوزه هنری استان گیلان به دلیل توجه به تولید آثار مکتوب تعلق گرفت.
همچنین از حوزه های هنری بوشهر – اصفهان – سمنان و خراسان جنوبی دربخش محصولات فرهنگی تقدیر شد.
همچنین از حوزه هنری استان البرز به دلیل تولید برنامه های سریال رادیویی «هفت کنج»، حوزه هنری استان خراسان شمالی به دلیل تولید مجموعه برنامه تلویزیونی «ایوان هنر»، حوزه هنری استان تهران به دلیل نگاه اقتصاد محور در تولید مجموعه محصولات فرهنگی «شکرستان» تقدیر شد.

*اسامی نفرات برگزیده کمیته موسیقی جشنواره

ضمن تقدیر از حوزه هنری استان کردستان به خاطر تولید آثار سمفونی «اورامان» و «۱۴۰۴»، جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش موسیقی ارکسترال  به حوزه هنری استان کرمانشاه  به خاطر تولید اثر «آسو» تعلق گرفت.
ضمن تقدیر از حوزه هنری استان کردستان به خاطر تولید اثر موسیقی اورامان، جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش پژوهش موسیقی به حوزه هنری استان قزوین  به خاطر تولید اثر موسیقی «کلاسیک در قزوین» تعلق گرفت.
همچنین  ضمن تقدیر از حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری  به خاطر تولید اثر «ویر» و حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان به خاطر تولید اثر«بلبل نالان»، جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش موسیقی محلی  به حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری  به خاطر تولید اثر  «شاراز» اهدا شد.
ضمن تقدیر از حوزه هنری استان کردستان  به خاطر تولید اثر«مولودی خوانی» جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش آواها و نواها  به حوزه هنری استان هرمزگان به خاطر تولید اثر«چاووشی خوانی» اهدا شد.
در بخش سرود نیز حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری به خاطر تولید اثر «آوای شقایق» تقدیر شد و در بخش موسیقی سنتی حوزه هنری استان قزوین به خاطر تولید اثر «دورها آوایی است» و همچنین  حوزه هنری استان اصفهان به خاطر تولید اثر «دریغ» مورد تقدیر قرار گرفتند.

*اسامی نفرات برگزیده  کمیته هنرهای نمایشی جشنواره

در بخش نمایش صحنه‌ای ضمن تقدیراز حوزه هنری استان مرکزی به خاطر تولید نمایش «واپسین رقص با برگ، با باد» و همچنین حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان به خاطر تولید نمایش«سرگذشت درگذشت چشم»، جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش نمایش صحنه‌ای  به حوزه هنری استان خراسان رضوی  به خاطر تولید نمایش «بدون شرح» تعلق به نویسندگی و کارگردانی سید جواد رحیم زاده تعلق گرفت.
در بخش نمایش خیابانی ضمن تقدیر از حوزه هنری استان آذربایجان شرقی به خاطر تولید نمایش «حایات»، جایزه رتبه‌ برگزیده به حوزه هنری استان خوزستان به خاطر تولید نمایش «آپارتمان ابدی» به نویسندگی و کارگردانی مشترک آرش ساربان و علی بنائیان  اهدا شد.
در بخش نمایشنامه ضمن تقدیر از حوزه هنری استان مرکزی  به خاطر تولید نمایشنامه  «امام همه»، جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش نمایشنامه به حوزه هنری استان تهران به خاطر تولید نمایشنامه «یک شاخه گل سرخ» نوشته سیروس همتی تعلق گرفت.
در بخش پژوهش نمایش  نیز ضمن تقدیر از حوزه هنری استان خراسان رضوی  به خاطر پژوهش «تاریخ تئاتر مشهد»، جایزه رتبه‌ برگزیده به حوزه هنری استان مازندران به خاطر پژوهش «دریچه ای بر رسم ها، نقل ها، آیین ها و نمایش های مازندران» نوشته جهانگیر نصر اشرفی  تعلق گرفت.

*اسامی نفرات برگزیده  کمیته هنرهای تصویری جشنواره

ضمن تقدیر از مهدی میرزایی به خاطر فیلم «باغ ما که خشک نشده» از حوزه هنری کرمان و همچنین زینب عربی به خاطر فیلم «بی بی مریم» از حوزه هنری استان بوشهر، جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش فیلم مستند به یاسر خیر به خاطر فیلم «سه چنگ خاک» از حوزه هنری سیستان و بلوچستان اهدا شد.
جایزه رتبه‌ برگزیده نماهنگ به احمدرضا داوری  به خاطر نماهنگ «ققنوس» از حوزه هنری قم اهدا شد.
همچنین ضمن تقدیر از سعید ولی زاده و داود رحمانیان به خاطر فیلم «سه سال و سه ماه و دو روز» از حوزه هنری خراسان رضوی و یونس طراحی و علیرضا سلمان پور به خاطر فیلم «کوزمک» از حوزه هنری استان آذربایجان شرقی، جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش فیلم داستانی به رقیه توکلی به خاطر فیلم  «صبا» از حوزه هنری یزد تعلق گرفت.
ضمن تقدیر از علی صداقت کریمی به خاطر فیلم «آفتاب های لب بوم» از حوزه هنری خراسان رضوی، جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش فیلم داستانی بلند به کریم فائقیان به خاطر فیلم  «مروا» از حوزه هنری بوشهر اهدا شد.
همچنین در این کمیته و در بخش پویانمایی علیرضا طاهری به خاطر فیلم «جزیره بیداری» از حوزه هنری قزوین و امید غبار آستانه به خاطر فیلم «راز ماهی قرمز» از حوزه هنری استان مازندران مورد تقدیر قرار گرفتند.

یادآور می شود، چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری به میزبانی حوزه هنری اصفهان از ۷ مهر آغاز و  امشب ۹ مهرماه همزمان با شب عید غدیرخم به کار خود پایان داد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>