سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ مهر ۱۳۹۴ در ۱۱:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب

سومین جشنواره فیلم دانش آموزی مدرسه برگزیدگان خود را شناخت

madrese1

در مراسم اختتامیه سومین جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی مدرسه که دوشنبه ۲۰ مهر در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، آثار برگزیده معرفی شدند.

در مراسم اختتامیه سومین جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی مدرسه که دوشنبه ۲۰ مهر در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، آثار برگزیده معرفی شدند.

به گزارش سوره سینما ، در این مراسم که با استقبال گسترده دانش آموزان، معلمان و اولیای دانش آموزان مواجه شده بود، جوایز بخشهای مختلف جشنواره توسط هیأت داوران اهدا شد.

«هادی مقدم دوست» در بخش فیلمهای داستانی، «محمد شکیبانیا» در بخش فیلمهای مستند، «هادی محمدیان» در بخش انیمیشن و «دکتر علی عبدالعالی» هیأت داوران سومین جشنواره فیلم مدرسه را تشکیل می دادند که با حضور در مراسم اختتامیه جوایز برگزیدگان را در بخشهای مختلف اهدا کردند. به غیر از داوران جشنواره همچنین برخی از هنرمندان از جمله مهدی حسینی وند (تدوینگر)، مجتبی راعی (کارگردان)، علی فریدونی (عکاس دفاع مقدس) نیز در برنامه حضور داشتند.

بر اساس این گزارش برگزیدگان سومین جشنواره فیلم کوتاه مدرسه که از بین ۶۶۸ فیلم ارسالی به جشنواره و ۹۹ فیلم راه یافته به بخش مسابقه انتخاب شده بودند، در بخشهای مختلف از این قرار معرفی شدند:

– برگزیدگان بخش داستانی:

رفاقت نه رقابت (ساخته)

زندگی بر مبنای آب (ساخته)

آلبوم (ساخته)

غیرمجاز (ساخته)

جایزه ویژه سمپاد در بخش داستانی:

راه روشن (ساخته)

madrese2

– برگزیدگان بخش انیمیشن (به ترتیب):

جایزه نخست: قصه دو تا لاکپشت (ساخته)

جایزه دوم: کلاغ تنبل (ساخته)

جایزه سوم: پایتخت پاک (ساخته)

جایزه ویژه سمپاد در بخش انیمیشن:

اتحاد (ساخته)

– برگزیدگان بخش مستند (به ترتیب):

جایزه اول: پادسم (ساخته)

جایزه دوم تخ تخ (ساخته)

جایزه سوم: یک مسجد (ساخته)

– برگزیدگان بخش علمی (به ترتیب):

جایزه اول: برق از میوه (ساخته)

جایزه دوم: ساخت صابون (ساخته)

جایزه سوم: الکترولیز (ساخته)

همچنین در این مراسم از برگزیدگان داوری مردمی هم که پیش از این اسامی آنها اعلام شده بود تقدیر به عمل آمد. اسامی این آثار به این شرح است: انتخاب مردمی بخش داستانی: یک لحظه (ساخته)؛ انتخاب مردمی بخش انیمیشن: یک لحظه عجله (ساخته)؛ انتخاب مردمی بخش مستند: برنج نه برنج (ساخته)؛ انتخاب مردمی بخش علمی: پدیده شیمیایی آتش و منیزیوم (ساخته).

برخی دیگر از افرادی که در مراسم اختتامیه حضور داشتند عبارت بودند از: محسن مومنی شریف (ریاست حوزه هنری)، محمد حمزه زاده (قائم مقام حوزه هنری)، محمدرضا شفاه (مدیر باشگاه فیلم سوره)، دکتر حسین شجاعی (ریاست مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان)، مهندس مهدی نوید ادهم (دبیرکل شورایعالی آموزش و پرورش)، مهندس محمد نستوه (معاون پرورش مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان)، احمد عابدینی (معاون دبیرکل شورایعالی آموزش و پرورش)، رضا نقیان (معاون مرکز سنجش آموزش و پرورش)، دکتر رضا گلشن (مدیر پژوهش و طرح برنامه مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان)، مهندس سجادی نیری (دبیر ستاد فناوری های نرم و هویت ساز)، مهندس حازم فریپور (رئیس شرکت فن آموز)، محمدصادق باطنی (معاون آموزش و پژوهش موسسه سفیرفیلم)، مهاجری (مدیر بازاریابی سایت آپارات) و صابریان (مدیر بازاریابی سایت النون).

madrese4

بر اساس این گزارش، مراسم اختتامیه جشنواره حواشی هم داشت که در ادامه به برخی از این حواشی اشاره می شود:

* در ابتدای مراسم فیلمهای برگزیده دومین دوره جشنواره پخش شد که مورد استقبال حضار قرار گرفت، همچنین در میان مراسم دو اثر برگزیده جشنواره، یعنی مستند پادسم و فیلم داستانی راه روشن پخش شد که این دو اثر نیز با تشویق طولانی حضار مواجه شد.

* در اواسط برنامه روح الله خادمی، خواننده و یکی از معلمان دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره، آهنگی با عنوان «آره میشه» را که به طور ویژه برای جشنواره مدرسه آماده کرده بود، اجرا کرد که با استقبال پرشور حاضران در سالن مواجه شد.

* گروه تئاتر دانش آموزی بارها در میان مراسم حضار را غافل گیر کرده و به ظاهر در برگزاری مراسم اخلال ایجاد می کردند که پس از گذشت زمانی، نمایشی بودن این رخداد با ورود مجری مسلط برنامه، حمیدرضا اسفندیاری مشخص می شد. این گروه تئاتر، نمایشهایی با موضوعات سند تحول نظام آموزش و پرورش، وابستگی دانش آموزان به اینترنت و خودبرتربینی کاذب تحصیلگردگان مدارس سمپاد برگزار کردند.

* شور و شوق دانش آموزان حاضر در سالن، فضای مراسم را بسیار گرم و پرشور کرده بود.

* حامد رحیم پور، دبیر شورای سیاست گذاری جشنواره، بدون آنکه اسمی از مصادیق ببرد، چند بار به سختی های برگزاری مراسم و موانعی که پیش روی جشنواره قرار گرفت اشاره کرد.

madrese3

* هادی مقدم دوست، کارگردان و فیلمنامه نویس مطرح و داور بخش فیلم داستانی، به هنگام اهدای جوایز، به دانش آموزان فیلم راه روشن پیشنهاد داد تا در کار بعدی مقدم دوست، به عنوان دستیار کارگردان حاضر شوند.

* محمدرضا شفاه، در صحبتی کوتاه از آموزش برگزیدگان جشنواره در باشگاه فیلم سوره سخن گفت.

* محمدصادق باطنی پس از اهدای جوایز بخش مستند، از امیرحسین اخوین (دبیر اجرایی جشنواره) و حامد رحیم پور اسم برد که ذکر این اسامی با تشویقهای مکرر دانش آموزان حاضر در سالن مواجه شد.

* مهندس فریپور پسا از اهدای جوایز بخش علمی جشنواره، با اشاره به جایزه بین المللی مصطفی که در سال جاری برگزار می شود، اشاره ای هم به بخش ویژه دانش آموزی جشنواره با عنوان ابن هیثم داشت که در آن فیلمهای کوتاه یک دقیقه ای با موضوع نور ساخته می شود.

* مهدی حسینی وند، تدوینگر آثاری همچون «چ» و «مختارنامه» با حضور بر روی سن و پس از اهدای جایزه ویژه بخش داستانی گفت: من با انرژی ای که از این مراسم گرفتم، از فردا با انرژی بیشتری به سر کار می روم.

* وقتی محمد شکیبانیا، داور بخش مستند جشنواره، به تدریسش در مدرسه حلی ۲ اشاره کرد، بخشی از دانش آموزان حاضر در سالن که به نظر می رسید از همین مدرسه بودند وی را مورد تشویق قرار دادند.

* هادی محمدیان کارگردان انیمیشن شاهزاده روم، پس از اهدای جوایز بخش انیمیشن به این موضوع اشاره کرد که به حال این دانش آموزان قبطه می خورد که از این سن پا به عرصه تولید انیمیشن گذاشته اند و آرزو کرد که کاش او هم از دوران پیش از دانشگاه وارد این عرصه می شد.

لازم به ذکر است که سومین جشنواره فیلم کوتاه مدرسه با حمایت مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، موسسه سفیر فیلم، آپارات، باشگاه فیلم سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، بنیان نوآوری الکترونیک (النون) و گروه هنروما برگزار شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>