سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ مهر ۱۳۹۴ در ۹:۳۶ ق.ظ چاپ مطلب

فیلمبرداری «پنج» در بافت تاریخی یزد ادامه دارد

panj1

فیلمبرداری «پنج» دومین فیلم بلند سیدمجتبی حسینی پس از گذشت ده روز در بافت تاریخی یزد ادامه دارد.

فیلمبرداری «پنج» دومین فیلم بلند سیدمجتبی حسینی پس از گذشت ده روز در بافت تاریخی یزد ادامه دارد.

به گزارش سوره سینما ، فیلمبرداری این فیلم سینمایی با مدیریت عباس عسگری در محله فهادان و ابوالمعالی به پایان رسیده و گروه مشغول برداشت سکانس های مربوط به کارگاه دارایی بافی در میدان وقت الساعت هستند.

سیدمجتبی حسینی نویسنده و کارگردان این فیلم در خصوص انتخاب لوکیشن ها که همگی در بافت تاریخی یزد هستند گفت: یزد به عنوان اولین شهر خشتی دنیا ویژگی های منحصر به فرد و چشم نوازی دارد، تلاش ما نیز این بوده این زیبایی را در دل یک داستان به تصویر بکشیم. حسینی همچنین انتخاب حسین نیکخواه یکی از آخرین بازماندگان هنر دارایی بافی یزد که در کارگاه قدیمی و بازسازی شده ی خجسته مشغول به کار است را در نقش خود از دیگر ویژگی های این کار ذکر کرد.

«پنج» که به روش سیاه و سفید فیلمبرداری می شود داستان پیرمرد دارایی بافی است که کار و زندگی اش را با یک ساعت تنظیم کرده، خراب شدن این ساعت، ریتم زندگی او را به هم می زند.

سایر عوامل عبارتند از؛ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: آصفه صنع صانعی، دستیار دوم: محدث یوسفی، مدیر فیلمبرداری: عباس عسگری، نور پرداز: محمد عسگری، مدیر صدابرداری: آرش برومند، دستیار صدابردار: مهرداد کبیری نائینی فر، طراح صحنه: سید محسن افزونی،گریم:منا صادقی، عکاس: حسین صباغ، مدیر تولید: ابوالفضل موزه کش، پشتیبانی تهیه و تولید:عماد تشکری، انتخاب بازیگر: رضا آقایی و بازیگران: حسین نیکخواه، عاطفه ابراهیمی، مجید عظیمی نیا، علی ندافیان و… هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>