سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ آبان ۱۳۹۴ در ۱۰:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب
با حضور اساتید موسیقی ؛

آیین تجلیل از آلبوم موسیقی «خونین دلان» برگزار شد

khoonin-delan1

آیین تجلیل از آلبوم موسیقی «خونین دلان» شنبه نهم آبان ماه با حضور محسن مومنی‌شریف و جمعی از اساتید موسیقی در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

آیین تجلیل از آلبوم موسیقی «خونین دلان» شنبه نهم آبان ماه با حضور محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، فاضل نظری معاون هنری و مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری، عباس محمدی معاون اجرایی مرکز موسیقی، علی قربانی مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، حسام‌الدین سراج، سیدمحمد میرزمانی و جمعی از اساتید موسیقی ساعت ۱۶ در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش سوره سینما ، این برنامه با اجرای سعید بیابانکی با تلاوت قرآن و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در حالی آغاز شد که حضور هنرمندان و بزرگان موسیقی گرمای بخش این محفل بود.

در بخش نخست این محفل مهدی لطفی، پژوهشگرعرصه موسیقی‌های نواحی ایران، به سخنرانی پیرامون روند تولید این اثر، مراحل پژوهشی آن و تقوای شنیداری و گفتاری هنرمند پرداخت.

khoonin-delan2

در بخش بعدی این مراسم داود فتحعلی‌بیگی، پدر نمایش سنتی ایران و رئیس کانون نمایش‌های سنتی و آیینی ایران، که سال‌های زیادی نیز در زمینه هنرهای مذهبی و آیینی فعالیت و پژوهش داشته سخنان خود را درباره «آیین‌های نمایشی و آواهای مذهبی ایران» دنبال کرد. استقبال علاقه‌مندان به موسیقی عاشورایی از این مراسم به‌قدری بود که بسیاری از مخاطبان سرپا نظاره‌گر این برنامه بودند. حاج‌حمید آقایی نیز از دیگر سخنرانانی بود که درباره این آلبوم موسیقی به سخنرانی پرداخت.

khoonin-delan3

بخش دیگر آیین رونمایی از آلبوم موسیقی «خونین دلان» به پخش نماهنگی از محمدرضا درویشی درباره این اثر هنری اختصاص داشت. همچنین صحبت‌های حمیدرضا اردلان، محمدرضا اصلانی، محمدحسین ناصربخت و فرهاد کیاماری به این محفل رونق بخشید.

در این بخش آیین رونمایی آلبوم موسیقی «خونین دلان» با حضور فاضل نظری، حسام‌الدین سراج، حاج‌عباس کیاماری، حاج‌حمید آقایی، محمد میرزمانی و بهنام وادانی انجام شد.

khoonin-delan4

بخش پایانی این مراسم با اجرای نوحه «بزم یزید» توسط حاج‌عباس کیاماری، فرهاد کیاماری، اصغر خطیب، مجید خطیب، حسین خطیب و حمید خطیب و تقدیر از مهدی لطفی، بهنام وادانی، حاج‌عباس کیاماری و فرهاد کیاماری همراه بود.

 

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>