سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ آبان ۱۳۹۴ در ۱۲:۱۱ ب.ظ چاپ مطلب

حاتمی‌کیا با مستند «چشم جنگ» به جشنواره سینماحقیقت ‌می‌آید

cheshme-jang

«چشم جنگ» عنوان مستند بلندی است به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا و مهدی برجیان و تهیه‌کنندگی ابراهیم حاتمی‌کیا، که به دبیرخانه جشنواره سینماحقیقت ارائه شده است.

«چشم جنگ» عنوان مستند بلندی است به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا و مهدی برجیان و تهیه‌کنندگی ابراهیم حاتمی‌کیا، که به دبیرخانه نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت ارائه شده است.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، این فیلم که مراحل ساخت آن دو سال به طول انجامیده، مستندی درباره‌ی «سعید صادقی» عکاس جنگ تحمیلی است که پس از گذشت ۲۵ سال تصمیم می‌گیرد دنبال آدم‌های درون عکس‌هایش بگردد.

مستند «چشم جنگ» را یوسف حاتمی‌کیا و مهدی برجیان پژوهش و کارگردانی کرده‌اند؛ تصویربرداری این فیلم برعهده‌ی یوسف حاتمی‌کیا بوده است؛ مهرداد جلوخانی پروژه را صداگذاری کرده و کارن همایونفر هم آهنگساز آن بوده است. تدوین فیلم نیز توسط یوسف حاتمی‌کیا و موحد تاری‌مرادی انجام شده است. این اثر مستند توسط ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان مطرح سینمای ایران تهیه شده است.

گفتنی است که یوسف حاتمی‌کیا متولد سال ۱۳۷۰ و فارغ‌التحصیل رشته سینما است. در پرونده فیلمسازی او، ساخت آثاری چون بازی با مرگ (۸۴)، آخرین کرنر (۸۵)، پایان بی‌صدا (۸۶) مرغابی‌های وحشی (۹۱) و بازگشت (۹۴) به چشم می‌خورد. مهدی برجیان هم دارای مدرک کارشناسی ارشد پژوهش هنر است و فیلم‌های کوتاه گذشته، شب هاروست و مستند آن دو چشم را کارگردانی کرده است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۲۲ تا ۲۸ آذرماه ۱۳۹۴ و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>