سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ آبان ۱۳۹۴ در ۱۰:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب

محسن علی‌اکبری: مسابقه نور «ابن هیثم» اوقات فراغت دانش آموزان را بهینه می‌کند

mohsen-ali-akbari

محسن علی‌اکبری گفت: ما می توانیم از طریق این مسابقه خط فکری سالم و درستی برای دانش آموزان ترسیم و اوقات فراغتشان را به مسیری نتیجه بخش و بهینه هدایت کنیم.

محسن علی‌اکبری تهیه کننده سینما و تلویزیون درباره ویژگی‌های مسابقه فیلمسازی نور «ابن هیثم» گفت: ما می توانیم از طریق این مسابقه خط فکری سالم و درستی برای دانش آموزان ترسیم و اوقات فراغتشان را به مسیری نتیجه بخش و بهینه هدایت کنیم.

به گزارش سوره سینما محسن علی‌اکبری تهیه کننده باسابقه سینما و تلویزیون با اشاره به کم کاری سینما و تلویزیون در ساخت فیلم های علمی افزود: متاسفانه هنرمندان ایرانی یا آگاهی لازمی و شناخت دقیقی نسبت به نخبگان و مشاهیر کشورشان ندارند یا این که اساسا تمایلی برای ساخت این آثار وجود ندارد.

وی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما و سازمان تبلیغات اسلامی را متولیان ساخت آثاری درخور در حوزه علم و فناوری و درباره اساتید آن دانست و افزود: این نهادها و سازمان ها به عنوان متولیان فرهنگ باید سفارش دهنده و پیشنهاد دهنده ساخت آثاری درباره مفاخر و مشاهیر باشند. برای مثال می توان هر سال را به نام یکی از دانشمندان و چهره های علمی و فرهنگی نامگذاری کرد و زندگینامه و دستاوردها و خدمات او را در قالب تصویر روایت کرد. این اتفاق باعث می شود تا بعد از ۲۰ سال ۲۰ چهره ایرانی به مردم معرفی و تاریخ تصویری کامل و جامعی هم از این شخصیت ها تهیه شود.

تهیه کننده فیلم «مریم مقدس» صدور این آثار به کشورهای اروپایی را یکی از راه های جهانی کردن مالکیت معنوی آثار دانسته و عنوان کرد: بسیاری از دریافت های علمی در غرب ریشه در خدمات و دانش و علم دانشمندان ایرانی دارد. برای مثال موضوع ۱۶ رقم اعشار و بدست آوردن عددی که بر اساس آن فاصله زمین تا ماه مشخص می شود در قرن هشتم هجری توسط غیاث الدین جمشید کاشانی مشخص شده است که من هم اثری درباره این دانشمند ساختم. نظیر این علوم توسط دانشمندان ایرانی بسیار تنظیم و تدوین شده است.

وی به نقش وزارت آموزش و پرورش در معرفی بهتر مشاهیر به دانش آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: اگر وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور موظف شوند که هر ساله بخشی از کتاب های درسی خود را به معرفی دانشمندان اختصاص بدهند و این دو با یکدیگر فعالیت همسویی هم داشته باشند، می توان هر سال زندگی مفید و تاثیرگذار یک دانشمند را به نسل نوجوان و جوان کشور معرفی کرد که باعث افزایش غرور ملی آن ها و مایه مباهاتشان است.

علی اکبری در پاسخ به این که آیا ورود دانش آموزان به مقوله فیلمسازی در مسابقه نور «ابن هیثم» ، تاثیری در استعدادیابی از این گروه سنی که ۱۲ میلیون از جمعیت کشورمان را به خود اختصاص داده اند دارد یا نه، بیان کرد: قطعا ما به حضور نسل جدیدی که یکی از ویژگی های آن اشنایی با تکنولوژی های روز است، در سینما و تلویزیون هستیم و فیلمسازی نوجوانان و دانش آموزان اتفاق شایسته و درخوری است که در این مسابقه مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ما می توانیم از این طریق خط فکری سالم و درستی برای دانش آموزان ترسیم و اوقات فراغتشان را به مسیری نتیجه بخش و بهینه هدایت کنیم. این اقدامات در نوع خود مانع از افتادن دانش آموزان در دام هایی مثل اعتیاد و بزهکاری خواهد شد و از طرف دیگر تجربه ای ارزشمند برای ورود آن ها به عرصه سینماست. چه بسا که بتوان از میان شرکت کنندگان در این مسابقه بزرگ ۱۰ فیلمساز خوب به آینده سینمای کشور معرفی کرد. فیلمسازانی که کارهایشان در آینده ای نزدیک مایه افتخار و مباهات است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>