سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ آبان ۱۳۹۴ در ۹:۲۸ ق.ظ چاپ مطلب

«شب‌های سیاه تالین» میزبان «دو» می‌شود / رونمایی از پوستر بین‌الملل فیلم

do

فیلم سینمایی «دو» به کارگردانی سهیلا گلستانی درنوزدهمین جشنواره فیلم «شب‌های سیاه تالین» حضور دارد.

فیلم سینمایی «دو» به کارگردانی سهیلا گلستانی درنوزدهمین جشنواره فیلم «شب‌های سیاه تالین» حضور دارد.

به گزارش سوره سینما ، فیلم سینمایی «دو» به کارگردانی سهیلا گلستانی و تهیه کنندگی پرویز پرستویی درنخستین حضور بین المللی اش در نوزدهمین دوره جشنواره «شب‌های سیاه تالین» حضوردارد. این جشنواره در کشور استونی برگزار می شود و یکی از قدیمی ترین جشنواره های درجه الف اروپایی است. این جشنواره برای نخستین سال بخش رقابتی فیلم های اول را برگزار می کند و امسال از فیلم «دو» نخستین ساخته بلند سهیلا گلستانی در مقام کارگردان برای حضور در این رویداد سینمایی دعوت به عمل آورد.

کریستف زانوسی (کارگردان لهستانی)، الیسا سیمون (منتقد مجله ورایتی و مدیر برنامه ریزی فستیوال پالم اسپرینگز) ، گاس وندنبرگ (کارگردان) ، ایووفلت (طراح صدا برنده اسکار و گلدن گلاب برای فیلم the tangerines) ، آنتوان ورمتز (آهنگساز سینما) ، گینتس برزینس (فیلمبردار و برنده اسکار و رئیس اتحادیه فیلمبردارن لیتوانی) داوران این جشنواره هستند.

مرجان علیزاده مدیر پخش بین الملل فیلم عنوان کرد که تینا لاک (رئیس این فستیوال) در گفت و گو با ورایتی به حضور فیلم «دو» در این فستیوال اشاره کرده است. تینا لاک در این گفت و گو از حضور۱۴ فیلم در بخش مسابقه جشنواره یاد کرده ونگاه کلی در انتخاب فیلم های اول را تولد یک آرتیست با نگاهی اصیل و دیدگاهی متفاوت و البته درگیر کردن مخاطب با داشتن پیغام جهانی برشمرده است.

او درباره انتخاب فیلم «دو »نیز اظهار داشت: محل تلاقی داستان های کوتاه و مطالعه فرهنگ عمومی مردم و تطابق این داستان ها با زندگی روزمره وتغییر عادت های روزمره زندگی که معمولا باعث ایجاد سرکشی می شود در این فیلم نشان داده شده است و فیلم «دو» زبان بصری مدرنیزم سینمای امروز ایران است.

فیلم سینمایی «دو» که با نگاهی به داستان «کفشهای خدمتکار» اثر برنارد مالامود نوشته شده است، داستان زن خدمتکاری را روایت می کند که در خانه بهمن کار می کند. بهمن بعد از سالها زندگی در اروپا به ایران بازگشته و ارتباط عاطفی اش را با زندگی و گذشته اش قطع کرده است و بعد از بازگشت به خانه اش در ایران قصد فروش آن را دارد…

do-poster

علی باقری نیز طراحی پوستر خارجی فیلم را انجام داده است.

نوزدهمین جشنواره فیلم «شب های سیاه تالین» از تاریخ ۱۳ تا ۲۹ نوامبر(۲۲ آبان تا ۸ آذر) در کشور استونی برگزار می شود. سهیلا گلستانی کارگردان و نویسنده و مهتاب نصیر پور یکی از بازیگران این فیلم سینمایی در اکران فیلم و نشست‌های پرسش و پاسخ این جشنواره حضور خواهند داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>