سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ آبان ۱۳۹۴ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

مستندی متفاوت از پشت صحنه‌ی فیلم «چ» در سینماحقیقت ‌

khabe-ebrahim

«خواب ابراهیم» عنوان فیلم مستندی است به کارگردانی محمود کریمی که پشت‌صحنه‌ی فیلم سینمایی «چ» ساخته شده و برای اولین بار جهت نمایش عمومی، به دبیرخانه نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت ارائه شده است.

«خواب ابراهیم» عنوان فیلم مستندی است به کارگردانی محمود کریمی که پشت‌صحنه‌ی فیلم سینمایی «چ» ساخته شده و برای اولین بار جهت نمایش عمومی، به دبیرخانه نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت ارائه شده است.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، این فیلم مستند روایتی مستقل دارد و برای اولین بار است که از پشت‌صحنه‌ی یک فیلم سینمایی [چ به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا]، یک اثر مستند جدی و مستقل ساخته می‌شود؛ مستندی که تفاوت زیادی با فیلم‌های معمول پشت‌صحنه دارد.

مستند «خواب ابراهیم» در مدت زمان ۷۵ دقیقه ساخته شده و روند تولید آن از سال ۹۱ تا ۹۴ به طول انجامیده است.

محمود کریمی تصویربرداری، صدابرداری، کارگردانی و تدوین فیلم را برعهده داشته و مهدی جمشیدیان صداگذار آن بوده است. تهیه‌کننده‌ی «خواب ابراهیم» هم مهدی کریمی است که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی این فیلم را تهیه کرده است.

این مستندساز متولد سال ۱۳۶۰ در تهران و فارغ‌التحصیل کارشناسی ادبیات نمایشی است. در کارنامه‌ی فیلمسازی او آثاری چون بحران، همیشه هراس، برنده، زندگیم خوبه، ایرانی/آمریکایی، عزت، زمان به وقت موسیو ستبون به چشم می‌خورد.

لازم به ذکر است که نمایش فیلم مستند «خواب ابراهیم» در جشنواره سینماحقیقت، منوط به آرای هیات انتخاب بخش مسابقه ملی است که تا پایان آبان ماه اعلام خواهد شد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۲۲ تا ۲۸ آذرماه ۱۳۹۴ و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>