سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۰:۱۹ ق.ظ چاپ مطلب
چشم‌انداز اکران 92/

عنصری: سال خوبی در انتظار سینما نیست

ekran-92

یک تهیه‌کننده، سینما را فاقد مدیریت اصلح دانست و تأکید کرد سال خوبی در انتظار سینما نیست.

یک تهیه‌کننده، سینما را فاقد مدیریت اصلح دانست و تأکید کرد سال خوبی در انتظار سینما نیست.

ناصر عنصری در گفتگو با سوره سینما درباره فعالیت‌های جدیدش و شرایط سینما در سالی که گذشت گفت: در حال حاضر روی چند طرح فیلمنامه کار می‌کنم. چند طرح به حوزه هنری داده بودم که قبول نشد. این طرح‌ها در حوزه دفاع مقدس و خانواده بود. در حال حاضر دارم مجددا رویشان کار می‌کنم و بعد برای ساخت به حوزه هنری ارائه می‌دهم.

وی درباره تمایلش برای همکاری با حوزه هنری گفت: حوزه هنری جایی است که اگر طرح‌هایم را قبول کند دوست دارم که با آن همکاری کنم. البته این طرح‌ها را به جاهای دیگر هم ارائه خواهم داد.

عنصری درباره شرایط سینما در سال ۹۱ افزود: حال سینما در سال ۹۱ خوب نبود و طبیعتا حال ما تهیه‌کننده‌ها که عضوی از این خانواده هستیم خوب نبود. شرایطی که سنما داشت حال همه را بد کرد. به همین خاطر انگیزه‌هایم را برای پیگیری فیلم‌های جشنواره فجر از دست دادم. هرچند از طرف هیچ نهادی دعوت نشدم که فیلم‌ها را ببینم. فقط یک فیلم را به اصرار دوستان دیدم که متأسفانه فیلم ضعیفی بود.

این تهیه‌کننده اضافه کرد: بی‌اخلاقی‌هایی که در سینما به وجود آمد در شأن مملکت ما نبود. سینما را آلوده مسائل سیاسی کردند.این آلودگی سینما را بیمار کرد. طبیعی است که این بیماری به اعضای این خانواده سرایت کرد. من هم به عنوان عضوی از سینما متأثر از شرایطی بودم که بر سینما تحمیل و عارض شد.

تهیه‌کننده «یک تکه نان» درباره پیش‌بینی خود از وضعیت سینما در سال آتی ادامه داد: وضع سینما بدتر خواهد شد. به نظر من سینما در حال از بین رفتن است چون سرپرست ندارد. وقتی خانواده‌ای متلاشی می‌شود یعنی یا سرپرست نداشته یا آن سرپرست توان مدیریت و قدرت تسلط بر اوضاع را ندارد و یا مفهوم خانواده را درک نکرده است.

تهیه‌کننده «اقلیما» افزود: خانواده سینما دچار چنددستگی شده و مدیرانش دانش کافی برای اداره آن را ندارند. من سال خوبی را برای سینما پیش‌بینی نمی‌کنم مگر اینکه سینما یک سرپرست با شعور، با تدبیر و با اقتدار پیدا کند. سرپرستی که بتواند همه اعضا را جمع کند و کسانی که بی‌ادبی کرده‌اند را تنبیه و با ادب‌ها را تشویق و همه را زیر یک سایه قرار دهد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>