سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ آبان ۱۳۹۴ در ۱:۰۲ ب.ظ چاپ مطلب

نگاهی به «بحران آب» ایران با مستند «مادرکشی» در سینماحقیقت

madar-koshi

«مادر‌کشی» عنوان مستندی با موضوع «بحران آب» به کارگردانی کمیل سوهانی و تهیه‌کنندگی محمد شکیبانیا است که متقاضی شرکت در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است.

«مادر‌کشی» عنوان مستندی با موضوع «بحران آب» به کارگردانی کمیل سوهانی و تهیه‌کنندگی محمد شکیبانیا است که متقاضی شرکت در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در خلاصه فیلم مستند «مادرکشی» که تولید سال ۱۳۹۴ است و برای اولین نمایش عمومی به جشنواره سینماحقیقت ارائه شده، آمده است: «مستند مادرکشی، نگاهی آسیب‌شناسانه به وضعیت حکمرانی آب در ایران دارد. این فیلم با رویکردی پژوهشی می‌کوشد ضمن به تصویر کشیدن مظاهر و نتایج بحران آب، علل مختلف بوجود آمدن این بحران در ایران را بررسی کند. سدسازی‌های بی‌رویه و دخالت در اکو سیستم طبیعی، حفر بی‌رویه چاه‌های عمیق، انتقال آب بین حوزه‌های مختلف آبریز، از بین رفتن منابع زیرزمینی آب، بهره‌وری پایین و برنامه‌ریزی غلط در کشاورزی، جایگزینی مدیریت دولتی به جای مدیریت مردمی، از مواردیست که این مستند در تحلیل دلایل بحران آب به آن می‌پردازد.

عوامل تولید فیلم مستند ۸۰ دقیقه‌ای «مادرکشی» به این شرح هستند: پژوهشگر و کارگردان: کمیل سوهانی، تصویربردار: یحیی رضایی، صدابردار: هومن صالح، صداگذار: احسان افشاریان، تدوینگران: محمد پورفر و امین متین، مدیر تولید: مهدی محمدی‌تجلیل، عکاس و دستیار کارگردان: فاطمه مهربان، تهیه‌کننده: محمد شکیبانیا

لازم به ذکر است که نمایش فیلم مستند «مادرکشی» در جشنواره سینماحقیقت، منوط به آرای هیات انتخاب بخش مسابقه ملی است که تا پایان آبان ماه اعلام خواهد شد.

پیشتر اعلام شده بود: با توجه به بحران کمبود آب که متوجه ایران و برخی دیگر از کشورهای جهان شده است، در بخش «کیهان ما» Our Universe جشنواره «سینماحقیقت» که مختص نمایش مستندهای روز جهان با گرایش علم، تکنولوژی، طبیعت، حیات وحش و محیط زیست است، فیلم‌های مستند منتخب ایرانی و خارجی با موضوع “بحران آب” مورد توجه ویژه قرار گرفته و به رؤیت مخاطبان این جشنواره درمی‌آیند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۲۲ تا ۲۸ آذرماه ۱۳۹۴ و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.


One thought on “نگاهی به «بحران آب» ایران با مستند «مادرکشی» در سینماحقیقت”

  1. پریسا سلامی می‌گه:

    روایتی دیگر از مستند مادرکشی در دانشگاه خواجه نصیر؛
    محمد درویش: دچار بحرانی به‌نام خشکسالی مدیریتی هستیم
    http://www.waternews.ir/?p=29526

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>