سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ آذر ۱۳۹۴ در ۴:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب

نویسنده «من مادر هستم»، مدیر مرکز امور نمایشی سیما شد!

rahman-seyfi-azad

نکته قابل توجه در ارتباط با این انتصاب آن است که در کارنامه کاری سیفی آزاد، نویسندگی فیلم سینمایی «من مادر هستم» نیز به چشم می‌خورد، اثری که در زمان اکران اعتراضات بسیاری نسبت به محتوای ضدقصاص آن صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، روز گذشته خبر استعفای محمودرضا تخشید مدیر مرکز امور نمایشی سیما که گفته می‌شد پیش از این چندی بار از این سمت استعفا داده است، به طور رسمی اعلام شد.

اما تنها به فاصله یک روز بعد از این برکناری، علی اصغر پورمحمدی معاون سیما، رحمان سیفی آزاد را به عنوان مدیر مرکز امور نمایشی سیما منصوب کرد.

در متن حکم سیفی آزاد آمده است:

«جناب آقای رحمان سیفی آزاد

نظر به تعهد، تدین و تجربیات ارزشمند جناب عالی در رسانه ملی، بویژه در تولید آثار مفید، جذاب و اثرگذار نمایشی، به موجب این حکم به سمت «رئیس مرکز امور نمایشی سیمای جمهوری اسلامی ایران» منصوب می شوید.
ساماندهی یکپارچه برنامه های نمایشی به لحاظ روند تولید، موضوع، محتوا و ساختار، با هدف ارتقاء سطح کیفی تولیدات و بر اساس اهداف و سیاست های رسانه ملی و ماموریت های شبکه ها از مهمترین ماموریت های مرکز امور نمایشی سیما می باشد. با توجه به این ضرورت، اهم وظایف جناب عالی بدین شرح اعلام می گردد:

۱- دریافت ایده ها، طرح ها و متون نمایشی از شبکه ها برای بررسی و تصویب.

۲- بازنویسی روند تولید آثار نمایشی از ایده تا پخش.

۳- تعیین مدیران گروه های فیلم و سریال با هماهنگی مدیران محترم شبکه ها.

۴- تشکیل شوراهای طرح و برنامه برای بررسی و تصویب متون نمایشی.

۵- تشکیل شورای برآورد، بودجه و ارزیابی فنی و تولید، برای آثار نمایشی.

۶- نظارت مستمر هنری، فنی و مالی بر تولید آثار نمایشی از مرحله تصویب تا پایان تولید با هدف انطباق آثار تولیدی با اهداف و سیاست های رسانه ملی.

انتظار دارد با توکل به خداوند بزرگ، بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری و استفاده از دانش و تجربیات اهل فن و هنر و همراهی مدیران محترم شبکه ها در تولید آثار نمایشی فاخر که دربرگیرنده مولفه های دین، اخلاق، آگاهی و امید، و همچنین نشاط بخش باشد، اهتمام شایسته ای داشته باشید.
لازم می دانم از زحمات مخلصانه و خدمات ارزشمند جناب آقای محمود رضا تخشید در طول تصدی ریاست مرکز امور نمایشی سیما که منشأ اثرات مفیدی بودند، صمیمانه سپاسگزاری نمایم. توفیق شما را برای اعتلای فرهنگ غنی اسلام و ایران از خداوند بزرگ مسألت دارم.»

اما نکته قابل توجه در ارتباط با این انتصاب آن است که در کارنامه کاری رحمان سیفی آزاد، نویسندگی فیلم سینمایی «من مادر هستم» نیز به چشم می‌خورد که توسط فریدون جیرانی ساخته شد و در زمان اکران آن اعتراضات بسیاری نسبت به محتوای ضدقصاص این فیلم از سوی چهره‌های مختلف فرهنگی صورت گرفت.

البته علی اصغر پورمحمدی معاون سیما در دفاع از تصمیم خود برای سپردن این سمت به سیفی آزاد در گفت و گو با خبرگزاری مهر گفته است که او در میان افراد موجود کارکشته تر و خبره تر بوده است!

بعد از انتصاب رحمان سیفی‌آزاد به عنوان مدیر مرکز امور نمایشی سیما که پیش از این مدیریت گروه فیلم و سریال شبکه یک تلویزیون را بر عهده‌ داشت، محمودرضا تخشید حکم مشاور معاون سیما را دریافت کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>