سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۱:۱۰ ق.ظ چاپ مطلب

«یونس» به کارگردانی وحید وکیلی‌فر به جشنواره فیلم فجر می‌رود

yunes

«یونس» تازه‌ترین اثر وحید وکیلی‌فر پس از پشت‌سر گذاشتن آخرین مراحل تدوین و صداگذاری به دبیرخانه سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر تحویل گردید.

به گزارش سوره سینما ، «یونس» پس از دو فیلم تحسین‌شده «گشر» و «تابور» سومین فیلم بلند و مستقل «وحید وکیلی‌فر» محسوب می‌شود که در اواخر زمستان سال گذشته در لوکیشن‌های تهران، شهریار و شمال کشور فیلمبرداری شده است و پس از پشت‌سر گذاشتن آخرین مراحل تدوین و صداگذاری به دبیرخانه سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد.

«یونس» برداشتی تماتیک و شخصی از حکایت «یونس» پیامبر در شکم ماهی است و در فرم و ساختار، ادامه‌دهنده دو فیلم قبلی «وکیلی‌فر» است که بدون دیالوگ داستانش را روایت می‌کند و همین ویژگی، جلوه بصری و صوتی خاصی را در فیلم سبب شده است که در نهایت، جهانی با مفاهیمی اساطیری خلق می‌کند.

در خلاصه داستان فیلم چنین آمده است: خداوند ماهی بزرگی در دریا گماشته بود که نون نام داشت. نون به حکم خداوند، یونس را در میان تلاطم دریا بلعید و شکم او زندان یونس گشت.

تعدادی از عوامل و همکاران «یونس» عبارتند از:

کارگردان، نویسنده و تدوینگر: وحیدوکیلی‌فر، مدیر فیلمبرداری: مرتضی قیدی، طراح صحنه و لباس: سعید اسدی، مدیر صدا: حسین مهدوی، طراح گریم: سید جلال موسوی، صدابردار: حسن مهدوی، موسیقی: نوید افقه، عکاس: بهرنگ دزفولی‌زاده، مجری گریم: سعید دهقان، ویرایش رنگ و تصویر: سامان وفایی، دستیار یک فیلمبردار: مجید حسین‌زاده، مدیر تولید: مونا زاهد، بازیگران: نیما کامران‌زاده، مهرنوش هاشمی صدیق، ستایش سعیدی‌کیا، مشاور امور رسانه‌ای: منصور جهانی و تهیه‌کنندگان: فریبا رستمی و وحید وکیلی‌فر.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>