سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ دی ۱۳۹۴ در ۹:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

فهرست اسامی ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر اعلام شد / غایبان مهم جشنواره کدام فیلم‌ها هستند؟ / «هیهات» و «اروند» در وضعیتی نامعلوم

sodaye-simorgh

هیات انتخاب سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آثار بخش سودای سیمرغ این جشنواره را اعلام کرد. حاتمی کیا، سید رضا میرکریمی، مسعود ده نمکی، بهروز شعیبی و نرگس آبیار و … از کارگردانان حاضر در این بخش هستند.

به گزارش سوره سینما به نقل از واحد ارتباطات و اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، هیات انتخاب سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر متشکل از آقایان محمد احسانی، شهرام اسدی، فریدون جیرانی، محمد باقر قهرمانی، حسین کرمی، علیرضا شجاع نوری، رضا مقصودی اسامی ۲۲ فیلم راه یافته به بخش مسابقه سودای سیمرغ جشنواره را اعلام کردند.

بر اساس اعلام رای هیات انتخاب سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر اسامی فیلم های بخش مسابقه سودای سیمرغ بر اساس حروف الفبا بدین شرح است:

* «آبنبات چوبی» به کارگردانی حسین فرحبخش

* «امکان مینا» به کارگردانی کمال تبریزی

* «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» به کارگردانی فرزاد موتمن

* «اژدها وارد می شود» به کارگردانی مانی حقیقی

* «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا

* «به دنیا آمدن» به کارگردانی محسن عبدالوهاب

* «بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی

* «خشم و هیاهو» به کارگردانی هومن سیدی

* «دختر» به کارگردانی سید رضا میرکریمی

* «دلبری» به کارگردانی سید جلال دهقانی اشکذری

* «رسوایی۲» به کارگردانی مسعود ده نمکی

* «زاپاس» به کارگردانی برزو نیک نژاد

* «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی

* «عادت نمی کنیم» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان

* «کفشهایم کو؟» به کارگردانی کیومرث پور احمد

* «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان

* «مالاریا» به کارگردانی پرویز شهبازی

* «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار

* «نقطه کور» به کارگردانی مهدی گلستانه

* «نیمه شب اتفاق افتاد» به کارگردانی تینا پاکروان

* «وارونگی» به کارگردانی بهنام بهزادی

* «هفت ماهگی» به کارگردانی هاتف علیمردانی

این خبر که در اقدامی بی‌سابقه نیمه‌شب گذشته از طریق سایت جشنواره فیلم فجر اعلام شد، قرار بود در تاریخ ۱۸ دی ماه رسانه‌ای شود ولی براساس ادعای روزنامه سینما تنها ساعاتی پس از پایان جلسه جمع بندی هیات انتخاب و براساس نظر محمد حیدری، دبیر جشنواره برجلوگیری از تکرار اتفاقاتی که برای بخش نگاه نو این دوره از جشنواره فیلم فجر پیش آمد، این خبر سریعاً اطلاع رسانی شد.

همچنین هیات انتخاب سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در بیانیه ای از دبیر این رویداد سینمایی به دلیل عدم اعلام رسمی اسامی این هیات و ایجاد فضای آرام برای بررسی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره تقدیر کردند.

این هیأت در این بیانیه اعلام کرد: هیات انتخاب سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر وظیفه خود می داند از تدبیر شایسته دبیر محترم این دوره از جشنواره مبنی بر عدم اعلام اسامی هیات انتخاب که باعث ایجاد فضایی آرام در جلسات بازبینی و در نتیجه انتخاب معقول فیلم های بخش مسابقه شد قدردانی کرده و امیدوار باشد این رویه پسندیده در سال های آتی نیز معمول گردد.

براین اساس مهم‌ترین غایب فهرست نهایی اعلام شده از سوی هیئت انتخاب سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر عبارتند از: دراکولا (رضا عطاران)، آه ای عبدالحلیم (احسان عبدی‌پور)، آشوب (کاظم راست‌گفتار)، خشکسالی و دروغ (پدرام علیزاده)، ربوده شده (بیژن میرباقری)، گذر موقت (افشین هاشمی)، پارادایس (علی عطشانی)، قشنگ و فرنگ (وحید موساییان)، نیمکت (محمد رحمانیان)، نیمرخ‌ها (ایرج کریمی)، تمرین برای اجرا (محمدعلی سجادی) و یک دزدی عاشقانه (امیرشهاب رضویان)

همچنین فیلم‌هایی چون فروشنده (اصغر فرهادی)، نگار (رامبد جوان)، فراری (علیرضا داودنژاد) و رگ خواب (حمید نعمت‌الله) از دیگر آثاری بودند که نتوانستند تا آخرین لحظه به این جشنواره برسند و مورد بازبینی قرار بگیرند و دو فیلم اروند (پوریا آذربایجانی) و هیهات (روح‌الله حجازی، هادی مقدم دوست، هادی نائیجی و دانش اقباشاوی) دو اثری بودند که به علت نرسیدن نسخه نهایی آن‌ها به جشنواره هنوز وضعیت مشخصی ندارند و احتمال دارد که به این لیست افزوده شوند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>