سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ دی ۱۳۹۴ در ۱:۰۳ ب.ظ چاپ مطلب

انسیه شاه‌حسینی: همه در دور شدن از اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی مقصریم

ensieh-shahhoseini

یک بانوی کارگردان سینمای ایران با اشاره به برگزاری کنگره سراسری دو هزار شهید هنرمند ابراز امیدواری کرد این کنگره سال به سال با شکوه‌تر برگزار شود.

به گزارش سوره سینما ، انسیه شاه حسینی کارگردان سینمای ایران در گفتگو با روابط عمومی کنگره سراسری دو هزار شهید هنرمند گفت: امیدواریم این کنگره، سال به سال با شکوه‌تر برگزار شود چرا که هر کاری که برای شهدا انجام بدهیم باز هم کم است.

وی با بیان اینکه الگو قرار دادن شهدا بهترین کار است چرا که شهدا می‌توانند در هر زمینه‌ای بهترین الگوهای ما باشند از « شهید آوینی » به عنوان یکی از بهترین الگوهای هنری و سینمایی یاد کرد.

کارگردان فیلم سینمایی«زیباتر از زندگی» خطاب به خانواده‌های شهید هنرمند افزود: این عزیزان باید قدر موقعیت خود را بدانند چرا که خانواده شهید، نعمتی است که خداوند به آنان عطا فرموده و نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی تاکید کرد: خوشا به حال خانواده‌های شهدا، ما که همیشه به این عزیزان غبطه می‌خوریم و از آنان می‌خواهیم که برای ما هم دعا کنند.

انسیه شاه حسینی با اشاره به اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: متاسفانه با همه تلاش‌هایی که در جامعه از سوی مسئولین و هنرمندان صورت گرفته ما به این اهداف نرسیدیم و اتفاقا در برخی مواقع، از آن اهداف و آرمان‌ها نیز دور شدیم و دلایل آن هم می‌تواند بسیار زیاد باشد.

این کارگردان فیلم‌های دفاع مقدس ادامه داد: معتقدم همه ما درحد توانایی و جایگاهی که در آن قرار داشتیم در دور شدن از اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی مقصر هستیم و هیچ کسی را نمی‌شود در این زمینه بی‌گناه دانست. متاسفانه در این ماجرا، همه به اندازه مسئولیتی که داشتیم مقصر هستیم.

کارگردان فیلم سینمایی«شب به خیر فرمانده» در مورد شاخصه‌های گفتمان انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام (ره) در سخنرانی مهم خود در بهشت زهرا، مانیفست انقلاب را به خوبی در همه زمینه‌ها از جمله سینما اعلام کردند لذا اگر به حرفهای ایشان نزدیک شده باشیم حتما «گفتمان انقلاب اسلامی» را رعایت کردیم چرا که ایشان در آن مانیفست همه موارد را به خوبی و به روشنی برای ملت تشریح کردند. این درحالی است که هنوز جامعه نتوانسته است تمام و کمال به آن شاخصه‌هایی که امام به آن اشاره داشتند دست پیدا کند. این درحالی است که هنرمندان نباید اجازه دهند جامعه از این شاخصه‌ها فاصله بگیرند.

شایان ذکر است کنگره سراسری ۲۰۰۰ شهید هنرمند در پنج رشته هنری شامل: سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی و شعر و ادبیات اواخر دی‌ماه سال‌جاری توسط سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بسیج هنرمندان با مشارکت و تعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حوزه هنری، خانه هنرمندان ایران، مرکز بسیج سازمان صدا و سیما و بنیاد فرهنگی روایت به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>