سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ دی ۱۳۹۴ در ۲:۱۷ ب.ظ چاپ مطلب

تجلیل حاتمی‌کیا، سلحشور، آبیار و مهدویان در کنگره فیلم شهدای هنرمند

2000-shahid-neshast

از ابراهیم حاتمی‌کیا، فرج‌الله سلحشور، نرگس آبیار و حسین مهدویان در کنگره فیلم شهدای هنرمند تجلیل می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند ، نشست خبری کنگره جاودانه‌های نور و تصویر شهدای هنرمند صبح امروز با حضور دکترمحمود عاطفی رئیس بسیج صداوسیما و حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا رستگاران دبیر کنگره در سالن جلسات سازمان بسیج صداوسیما برگزار شد.

رئیس بسیج صداوسیما در این نشست با بیان اینکه موضوع شهدا به خصوص شهدای هنرمند از این جهت که یادآوری آنها به عنوان حلقه‌های وصل دوران دفاع مقدس و دوران جدید است، گفت: به هر میزان که از دوران دفاع مقدس فاصله می‌گیریم نیاز و عطش افکار عمومی در زمان حال را به این معارف بیشتر احساس می‌کنیم.

دبیرکنگره جاودانه‌های نور و تصویر شهدای هنرمند هدف از برگزاری این کنگره را انتقال معارف برگرفته از راه هنرمندان شهیدی دانست که راه درست را به مردم و مخاطبان نشان می‌دهند و گفت: درست زمانی این کنگره در حال برگزاری است که جامعه امروزی به این موضوع نیاز دارد.

عاطفی گفت: کنگره جاودانه‌های نور و تصویر شهدای هنرمند روز دوشنبه ۲۸ دی‌ماه از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن کوثر سازمان صداوسیما و با حضور جمع کثیری از هنرمندان عرصه تلویزیون و سینما و خانواده شهدای این عرصه با آیین نکوداشت و سپاس از مقام شهدا و خدمتگزاران هنرمند برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا رستگاران دبیر کنگره تخصصی فیلم و سینمای شهدای هنرمند گفت: کنگره ۲ هزار شهید هنرمند از سال ۱۳۸۷ تاسیس و ستاد اصلی آن در سازمان بسیج هنرمندان مستقر است که با شناسایی شهدای هنرمند فعال در عرصه‌های مختلف به کار خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: در مراسم روز دوشنبه تقدیر از ۶ خانواده شهید عرصه هنر از جمله خانواده شهیدان حسن هادی، احمد آریایی، فلاحت‌پور، محمدعلی شاه‌مرادی، منوچهر کریمی و پیمان بزرگ‌زاده و نیز خانواده پدید‌آورندگان آثار ویژه در این عرصه برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره اضافه کرد: تا به امروز حدود ۱۳۱ شهید هنرمند شناسایی شده که در حوزه‌های مختلف فیلم و سینما از جمله فیلمنامه‌نویسی، فیلمبرداری، تهیه گزارش، خبرنگاری، کارگردانی، تهیه‌کنندگی و بازیگری فعال بودند. برخی از این شهدا از شهدای رسانه ملی هستند که در دوران دفاع مقدس و براساس رسالت خود در جبهه‌های حق علیه باطل به شهادت رسیدند.

رستگاران در ادامه سخنان خود از تقدیر و تجلیل از ابراهیم حاتمی‌کیا به دلیل خلق آثار شاخص در حوزه دفاع مقدس، حسین مهدویان، به دلیل ساخت مستند داستانی با محوریت شهید باقری و جاویدالاثر احمد متوسلیان، نرگس آبیار خالق فیلم سینمایی شیار ۱۴۳، فرج‌الله سلحشور کارگردان ارزشی سینما و تلویزیون، محمد داوودی تهیه‌کننده سینما و نیز سیدحسن حسینی خبرنگار جانباز اعزامی صداوسیما به سوریه خبر داد.

دبیر کنگره جاودانه‌های نور و تصویر در پایان درباره برگزاری این مراسم توضیح داد و گفت: پیام جوادی آملی در این مراسم قرائت و کلیپ برگزاری کنگره با صدای حامد زمانی پخش می‌شود. رونمایی از ۴ اثر در حوزه دفاع مقدس و شهدای مرکز بسیج و آنونسی از فیلم «پرواز در شب» رسول ملاقلی‌پور از دیگر بخش‌های برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.

شایان ذکر است کنگره سراسری ۲۰۰۰ شهید هنرمند در پنج رشته هنری شامل: سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی و شعر و ادبیات اواخر دی‌ماه سال‌جاری توسط سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بسیج هنرمندان با مشارکت و تعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حوزه هنری، خانه هنرمندان ایران، مرکز بسیج سازمان صدا و سیما و بنیاد فرهنگی روایت به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>