سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ بهمن ۱۳۹۴ در ۱:۴۸ ب.ظ چاپ مطلب

اعتراض یک کارگردان فیلم اولی به حذف سیمرغ بخش فیلمنامه فجر

khane-khiabane-41

کارگردان فیلم «خانه ای در خیابان چهل و یکم» گفت: من تعجب می کنم که چرا سیمرغ بلورین بخش فیلمنامه در جشنواره امسال حذف شد، این در حالی است که همواره فیلمنامه را رکن اساسی یک کار می دانند و می گویند باید روی آن دقت کرد.

به گزارش سوره سینما، «حمید رضا قربانی» کارگردان فیلم سینمایی «خانه ای در خیابان چهل و یکم» که در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر حضور دارد در رابطه با این فیلم گفت: من تمام تلاشم را کردم که یک فیلم خوب بسازم، خانه ای در «خیابان چهل و یکم» فیلم قصه گویی است که سعی کردیم هم داستان و هم ساختار سینمایی را داشته باشد اما باید دید که نظر منتقدان و مخاطبان درباره آن چیست. با همه این تفاسیر فکر می کنم با توجه به اینکه فیلم قصه گویی است و روایت خوبی دارد ،بیننده بتواند با آن ارتباط برقرار کند زیرا با یک درام خانوادگی روبه روست.

وی افزود: سوژه «خانه ای در خیابان چهل و یکم» بر اساس یک قصه واقعی ساخته شده و در واقع یک داستان دو خطی واقعی  بود که من خورده قصه را به آن اضافه کردم و آن را با نویسنده این فیلم مطرح کردم. باید بگویم که سوژه این فیلم برای خود من جذاب بود و در واقع حرفی برای گفتن داشت.

«قربانی» عنوان کرد: در این فیلم خانواده ای دچار یک بحران می شوند این خانواده برای من محترم هستند و باید بگویم تک تک کاراکترهای فیلم من تلاش می کنند یک عمل امید بخش برای رسیدن به یک هدف انجام دهند در واقع آنها آدم های تلخی نیستند بلکه آدم های امیدواری هستند که برای دستیابی به یک آینده بهتر حرکت می کنند.

این کارگردان با اشاره به فیلمنامه این اثر گفت: من یک سال و نیم بر روی فیلمنامه «خانه ای در خیابان چهل و یکم» کار کردم اما متاسفانه سال پیش به علت فراهم نشدن بودجه نتوانستیم آن را بسازیم و به نوعی توفیقی حاصل شد تا یکسال دیگر برای بهتر شدن آن تلاش کنیم.

«قربانی» با اشاره به تعامل خوب بازیگران این اثر تصریح کرد: یکی از حسن های کار من حضور بازیگرانی بود که بسیار با من  همراه بودند آنها قصه را از اول دوست داشتند و به همین دلیل با من همراهی می کردند این را هم باید بگویم که ما یک ماه پیش از شروع فیلمبرداری، تمرینات فشرده ای داشتیم که بازیگرانی همچون «مهناز افشار»، «علی مصفا» ، «سهیلا رضوی»و« سارا بهرامی» با اشتیاق و بدون ادعا حضور پیدا می کردند و باهم بحث و تبادل نظر می کردیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شعار جشنواره و آثار سینمایی پرداختن به فیلمنامه خوب است من تعجب می کنم که چرا سیمرغ بلورین بخش فیلمنامه در جشنواره امسال حذف شد این در حالی است که همواره فیلمنامه را رکن اساسی یک کار می دانند و می گویند باید روی آن دقت کرد. این در واقع اتفاق ناگوار این دوره از جشنواره بود و امیدوارم  سیمرغ بخش فیلمنامه دوباره به جشنواره باز گردد.

منبع: میزان

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>