سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
مدیریت سینما در سال جدید/

بهمنی: شورای صنفی اعمال سلیقه شخصی نکند

72

یک کارگردان سینما حذف اعمال نظرهای شخصی در شورای صنفی نمایش در سال ۹۲ را یکی از ضرورت های سینمای ایران دانست.

یک کارگردان سینما حذف اعمال نظرهای شخصی در شورای صنفی نمایش در سال ۹۲ را یکی از ضرورت های سینمای ایران دانست.

حمید بهمنی در ارزیابی خود از عملکرد شورای پروانه ساخت در سالی که رو به پایان است، به سوره سینما گفت: متأسفانه دوستان در شورای صدور پروانه ساخت گاهی به جای بررسی های تخصصی، سلیقه های شخصی خودشان را اعمال می کنند. در این شورا از افراد با تجربه ای دعوت به کار می شود تا بر اساس دانش و حرفه ای که دارند، قضاوت و انتخاب داشته باشند، اما دیده می‌شود که نظرات مختلف تا چه حد متفاوت است و می توان گفت سینما در حال حاضر دچار یک بام و دو هوا شده است و بنا بر همین اتفاق است که از اکران یک فیلم پروانه دار جلوگیری می شود.

این کارگردان ادامه داد: بنا بر این نمی شود به طور قطع گفت  پروانه ساخت است که کیفیت ها و کمیت های سینما را معین می کند. به همین دلیل من فکر می کنم بهتر است برای ژانرهای مختلف،  سیاست هایی را تعریف کنیم. مثلا در حوزه دفاع مقدس لزوم توجه به امید و عشق به آینده را با حفظ درام و موقعیت و شخصیت و … لحاظ کنیم. تا زمانی که به این جزئیات توجه نشود، سینما به همین روال خواهد بود. سینما می تواند ورود را برای افراد مختلف با دیدگاه های گوناگون آزاد بگذارد و آنچه اهمیت دارد، رعایت اصول و قوانین است.

وی همچنین برقراری عدالت را در سینما، خواسته مشترک همه سینماگران قلمداد کرد و بیان داشت: امیدوارم در سال جدید از اصول شکل گرفته در سال های انقلاب عدول نکنیم و اخلاق مداری، محور اصلی فعالیت های ما باشد. ایجاد تعادل نیاز این سینماست و ای کاش در سال جدید دیگر شایستگان عرصه هنر خانه نشین نباشند. همچنین سینمای ایران به موقعیت خوبی در سطح جهانی دست پیدا کند و به سبب سیاه نمایی ها بر سر زبان ها نیفتد، بلکه در آثارش از حقایق موجود سخن بگوید.

حمید بهمنی ضمن آرزوی ظهور منجی (ع) و برقراری صلح پایدار در پایان گفت: فیلمنامه هایی دارم که در دولت فعلی موفق به ساخت آن نشدم و امیدوارم سال ۹۲ بتوانم  آنها را از سکوت خارج کنم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>