سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ بهمن ۱۳۹۴ در ۱۱:۰۹ ق.ظ چاپ مطلب

آغاز نمایش «یتیم‌خانه ایران» ابوالقاسم طالبی از امروز

yatimkhane-iran

فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» یکشنبه، ۱۸ بهمن، بعد از اکران در سه نوبت در پردیس کوروش و آزادی در ساعت ۲۲ و در کاخ جشنواره ساعت ۲۴ اکران خواهد شد.

به گزارش سوره سینما، ابوالقاسم طالبی بعد از گذشت چهار سال از ساخت فیلم سینمایی «قلاده های طلا» که با حواشی گوناگونی سیاسی روبرو بود. او امسال با فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» به جشنواره فیلم فجر آمده؛ فیلمی که به گفته وی در این چهار سال درگیر ساخت آن بوده است.

«یتیم خانه ایران» هم از حواشی به دور نبوده و طالبی با توجه به موافقت حضور فیلم در سودای سیمرغ خواستار خروج فیلم اش از بخش مسابقه شده است که این مطلب حواشی را با خود به همراه داشت، چرا که دبیر جشنواره پیش تر اعلام کرده بود که در جشنواره ی امسال فیلمی خارج از مسابقه نخواهیم داشت، البته حیدری دبیر جشنواره در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر حضور فیلم «یتیم خانه ایران» در بخش خارج از مسابقه گفت که  فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» را هیئت داوران برای حضور در بخش سودای سیمرغ پذیرفته اند، اما به درخواست کارگردان فیلم از بخش مسابقه خارج شده و در بخش خارج از مسابقه به نمایش درخواهد آمد.

فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» یکشنبه، ۱۸ بهمن، بعد از اکران در سه نوبت در پردیس کوروش و آزادی در ساعت ۲۲ و در کاخ جشنواره ی ساعت ۲۴ اکران خواهد شد.

«یتیم‌خانه ایران» داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران است که طی آن عده‌ای ملیونی از ایرانیان به سبب آن کشته می‌شوند. این قحطی در سال‌های ۱۲۹۶ -۱۲۹۹ و در کوران جنگ جهانی اول در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داده است.

طبق زمان‌بندی صورت گرفته از سوی دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر  اولین نمایش «یتیم خانه ایران» یکشنبه ۱۸ بهمن در پردیس آزادی و برج میلاد نمایش داده خواهد شد.

«یتیم خانه ایران» یکی از تولیدات مهم امسال سینمای ایران است که در آن بازیگرانی همچون علیرام نورایی، جعفر دهقان، قطب‌الدین صادقی، فرخ نعمتی، آهو خردمند، داریوش اسعدزاده، صالح میرزا آقایی، ایمان صفا، علی شادمان، حمید تاج‌دولتی، بهار محمد پور، ملیکا شعبان، پرویز بزرگی، مصطفی بهشتی، مهری آل‌آقا، محسن حسینی، پریسا بادران، رضا اکبری و والا شهیری ایفای نقش می‌کنند.

بازیگران خارجی همچون برایان طرفه، برت جان کورن، کامرون چَپمَن، جان اُتُل، پاول دودنی، تونی هیوز، کلوم کوتس از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر سینمایی حضور دارند.

عوامل تولید فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: ابوالقاسم طالبی، تهیه کننده: محمدرضا تخت کشیان، مدیر پروژه: دکتر حمیدرضا مقدم‌فر، مدیر فیلمبرداری: اصغر رفیعی جم، تدوین: حسین زندباف، طراح صحنه و لباس و دکور: عباس بلوندی، مشاور کارگردان: مهدی ارگانی، موسیقی: سرگئی کروتسنگو، مشاور کارگردان و برنامه ریز: حسن لفافیان، مشاور کارگردان: اکبر منصور فلاح، طراح گریم: داریوش صالحیان، مدیر تولید: داوود معدنی، صدابردار همزمان: بهمن حیدری، جلوه های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، جلوه های ویژه بصری: حسن پیله ور، صداگذاری. میکس.ترکیب صدا: بهمن حیدری، مهدی جمشیدیان، عکاس: نادر فوقانی، منشی صحنه: محسن بهاری.

منبع: تسنیم


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>