سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۹ ق.ظ چاپ مطلب

آبیار درباره دفاع مقدس فیلمنامه نوشت

narges-abyar

نرگس آبیار نگارش فیلمنامه جدیدش «شیار ۱۴۳» را در حوزه دفاع مقدس به پایان رساند.

نرگس آبیار نگارش فیلمنامه جدیدش «شیار ۱۴۳» را در حوزه دفاع مقدس به پایان رساند.

نرگس آبیار کارگردان سینما درباره فعالیت‌های جدیدش به سوره سینما گفت: مشغول نگارش یک فیلمنامه سینمایی به نام «شیار۱۴۳» هستم. البته تقریبا نگارش آن را تمام کرده‌ام و تنها اصلاحات جزئی باقی مانده است.

آبیار که با اولین فیلم سینمایی‌اش «اشیا از آنچه در آیینه می‌بینید به شما نزدیکترند» در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت درباره مضمون فیلمنامه جدیدش گفت: «شیار۱۴۳» در حوزه دفاع مقدس جای می‌گیرد. قصه در پشت جبهه می‌گذرد و زن محور است.

وی درباره انگیزه ساخت فیلمی در حوزه دفاع مقدس ادامه داد: حدود ۱۰ جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس دارم و با این حوزه آشنا هستم. این فیلمنامه را بر اساس یکی از داستان‌هایم به نام «چشم سوم» نوشته‌ام. یک درام خوب داشتم که در بستر جنگ آن را پیاده کردم. ضمن اینکه همیشه احساس دین به دفاع مقدس و رزمنده‌ها و شهدا همراهم است و ساخت فیلمی در حوزه دفاع مقدس در راستای ادای دین به ارزشهای دفاع مقدس است.

آبیار درباره پیش‌بینی‌اش از سینما در سال جدید گفت: برای ساخت فیلم جدیدم هیچ چیز مشخصی را نمی‌توانم پیش‌بینی کنم. با توجه به بالا بودن هزینه‌های تولید، انتخابات پیش‌رو، تغییر مدیریت سینما و اساسا ذات غیرقابل پیش‌بینی سینما چندان نمی‌توان به قطعیت درباره وضعیت سینما در سال جدید و تولید فیلم صحبت کرد. امیدوارم بتوانم در سال جدید «شیار ۱۴۳» را بسازم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>