سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۸:۵۳ ق.ظ چاپ مطلب
با یک موضوع بومی/

بالف فیلم سینمایی «شیلاو در انتظار» را می‌سازد

balef

برنده سیمرغ بلورین بهترین مستند از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر، شهریور ماه اولین فیلم بلند سینمایی‌اش را درباره بندر سیراف کلید خواهد زد.

برنده سیمرغ بلورین بهترین مستند از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر، شهریور ماه اولین فیلم بلند سینمایی‌اش را درباره بندر سیراف کلید خواهد زد.

رامتین بالف که در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در بخش مستند سیمرغ بهترین مستند را دریافت کرد درباره فعالیت‌های جدیدش به سوره سینما گفت: در حال حاضر مشغول تدوین تله فیلم «پا جنگرک» به معنی این پا آن پا کردن هستم. نویسنده و کارگردان این تله فیلم خودم هستم. «پا جنگرک» محصول سیمای مرکز استان‌هاست.قرار است به زودی مستندی درباره بندر سیراف بسازم. این مستند بهانه‌ای است برای ساخت فیلمی سینمایی درباره بندر سیراف. قصد دارم که فیلم اولم را امسال  بسازم. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی پیشنهاد حمایت از ساخت فیلم اول را داده و باید ببینم در ادامه چه پیش خواهد آمد. فیلمنامه‌ اولین فیلم سینمایی‌ام «شیلاو در انتظار» نام دارد.

این کارگردان ادامه داد: شیلاو نام باستانی بندر سیراف است. اگر برنامه‌ریزی‌ها و مذاکرات با تهیه‌کننده خوب پیش برود شهریور یا مهرماه سال ۹۲ فیلم را کلید می‌زنم.

وی درباره مستند «رودخانه لیان» گفت: موسیقی این مستند انتخابی بود و برای شرکت در جشنواره‌های خارجی باید موسیقی اورجینال می‌داشتیم. بنابراین بهزاد عبدی در اکراین مسئولیت ساخت موسیقی این مستند را بر عهده گرفته است. حدود ۸۰ نوازنده در ساخت موسیقی این مستند حضور دارند. از ابتدا بنا نبود فیلمی جنوبی بسازم اما طبیعی است که جغرافیا بر فیلمم تأثیر گذاشت و در موسیقی هم با عبدی به این نتیجه رسیدیم که آواهای جنوبی هم استفاده شود.