سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۹:۳۶ ق.ظ چاپ مطلب
با پایان تعطیلات نوروزی/

فاصله «حوض نقاشی» و «رسوایی» کمتر می‌شود

HozeNaghashi_2_010

با پایان تعطیلات نوروزی فروش فیلم سینمایی «حوض نقاشی» محصول حوزه هنری افزایش پیدا کرده است.

با پایان تعطیلات نوروزی فروش فیلم سینمایی «حوض نقاشی» محصول حوزه هنری افزایش پیدا کرده است.

سوره سینما- محمد تاجیک در پارس توریسم نوشت: در حالی که در ایام نوروز فروش روزانه فیلم «رسوایی» نزدیک به دوبرابر فیلم «حوض نقاشی» بود با پایان تعطیلات نوروزی فروش فیلم‌ها با افت طبیعی مواجه شده واین افت برای فیلمهای «رسوایی» و «تهران ۱۵۰۰» بیشتر بوده و فیلم «حوض نقاشی» به شکل قابل توجهی با افت کمتری مواجه شده است.

در ایام نوروز فیلم رسوایی تقریبا روزانه ۸۰میلیون می فروخت و فیلم «حوض نقاشی» روزانه ۴۰ تا ۵۰ میلیون و تهران ۱۵۰۰ هم چیزی در همین حدود که البته فروش روزانه آن یکی دومیلیون تومانی بیشتر از فیلم حوض نقاشی بود. اما در سالهای اخیر ثایت شده که در روزهای تعطیل تماشاگران از فیلمهای عامه پسند وتجاری بیشتر استقبال می کنند وفیلمهای جدی که مخاطبان آن قشر تحصیل کرده و دانشجویان هستند در روزهای غیر تعطیل بیشتر ازاین فیلمها استقبال می شوند.

به همین دلیل فاصله چهل پنجاه میلیون تومانی بین فیلمهای رسوایی وحوض نقاشی در روز یکشنبه ۱۸ فروردین به شش میلیون تومان رسید. «رسوایی» ۳۱ میلیون تومان فروخت و «حوض نقاشی» ۲۵ میلیون تومان. از سویی دیگر در حالیکه در ایام نوروز تهران ۱۵۰۰با روزی دو میلیون تومان بیشتر از حوض نقاشی می فروخت حالا فروش روزانه حوض نقاشی دوبرابر تهران ۱۵۰۰ است. فروش روزانه تهران ۱۵۰۰در روز یک شنبه ۱۴میلیون تومان بوده است. دوسال پیش وهمزمان با اکران دو فیلم «سعادت آباد» و «یه حبه قند» متوجه نکته‌ای  شدم و آن نکته این بود که فیلمی چون یه حبه قند در مواجه با فیلمی چون سعادت آباد که فیلم بسیار خوب و البته پرستاره ای بود در ابتدا فروشش نصف فروش فیلم «سعادت آباد» بود ولی به مرور فروش روزانه اش به فیلم «سعادت آباد» رسید وحتی از آن جلو زد.

این در حالی است که «سعادت آباد» هم در نوع خود فیلم ارزشمند وجدی محسوب می شد. این موضوع و کاهش فاصله بین «رسوایی» و «حوض نقاشی» نشان می دهد که تماشاگران سینمای جدی به مرور برتعدادشان افزوده می شود و این برگ برنده ای برای سینمای جدی است.