سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۴ ق.ظ چاپ مطلب
در غیبت ستاره‌های سینما/

بهرام عظیمی برای کودکان فیلم می‌سازد

bahram-azimi

بهرام عظیمی از مراحل اولیه نگارش فیلمنامه دومین فیلم خود خبر داد که دارای مضمونی جهانی و مربوط به حوزه فیلم کودک است.

بهرام عظیمی از مراحل اولیه نگارش فیلمنامه جدید خود خبر داد که دارای مضمونی جهانی و مربوط به حوزه فیلم کودک است.

کارگردان «تهران ۱۵۰۰» درباره فروش نوروزی فیلم خود به سوره سینما گفت: با وجود اینکه تعداد سینماهای نمایش دهنده فیلم ما چندان بالا نبود و به خصوص در شهرستان ها اکران گسترده ای را تجربه نکردیم، استقبال خوبی از «تهران ۱۵۰۰» صورت گرفت و به نظرم به فروش نسبتا خوبی دست یافتیم. ما دو میلیارد تومان برای ساخت این اثر هزینه کردیم و فیلم باید بیشتر از اینها بفروشد تا سرمایه تهیه کننده بازگردد. آنچه اتفاق افتاده این است که ایران یک فیلم انیمیشن اکران کرده که مردم آن را دوست داشته‌اند. استقبال مخاطب به میزانی بوده که من به عنوان یک کارگردان بتوانم به آن استناد کنم و برای ساخت فیلم تازه ام راغب باشم.

وی ادامه داد: تجربه ای که پس از ساخت اولین فیلم بلند سینمایی ام به دست آوردم، برای فیلم دوم من بسیار کمک کننده و پروژه بعدی ما در حوزه کودک خواهد بود. دیگر اینکه به طور قطع کاراکتر خلق می کنم و شخصیت های انیمیشنی در اثر جدیدم، چهره بازیگران سینمای ایران را نخواهند داشت و البته برای صدای آن از هنرمندان استفاده خواهم کرد.

عظیمی گفت: معتقدم برای دوستان و همکاران من در حوزه انیمیشن اتفاقات خوبی رخ خواهد داد و خیلی از آنان پس از اکران «تهران ۱۵۰۰» با آسودگی خاطر بیشتری قدم به عرصه می گذارند، چون راحت تر می توانند به جذب تهیه کننده اقدام کنند و البته همچنان حمایت سازمان ها و ارگان های مختلف یک امر تعیین کننده است. اینکه آنان بپذیرند می توان روی انیمیشن بلند هم سرمایه گذاری کرد و اگر فیلم خوبی از کار در بیاید، گذشته از بازگشت سرمایه می تواند سودبخش باشد، اتفاقی است که سالها در سینمای ما جای خالی‌اش احساس می شد، کما اینکه قبل از ما هم چند انیمیشن بلند ساخته شده بود، اما هیچکدام از آنها نتوانستند اکران بگیرند. ای کاش این مسئله زودتر از اینها در سینمای ما مطرح می‌شد تا مردم به تماشای فیلم انیمیشن در سینما عادت می کردند.

بهرام عظیمی در خاتمه اضافه کرد: در ایام نوروز، به تماشای دیگر فیلم های اکران نشستم و یک بار هم فیلمم را با مردم دیدم و حالا هم به این نتیجه رسیده ام که انیمیشن بعدی حتما باید کاری در حوزه کودک باشد تا مخاطبان بیشتری به سینما جذب شوند. ما در حال حاضر داریم روی فیلمنامه کار می کنیم آن را صد در صد ایرانی خواهیم ساخت، اما با یک مضمون جهانی. این امید را داریم که بتوانیم فیلم بعدی را در  خارج به نمایش بگذاریم و به همین دلیل موضوع آن کاملا جهان شمول خواهد بود و فکر می کنم ساخت آن حداقل دو سال زمان ببرد.

بهرام عظیمی کارگردان فیلم های کوتاه و بلند انیمیشن است و پیش از این آیتم‌های سیا ساکتی و انیمیشن های مربوط به شرکت گاز را از او و همکارانش دیده‌ایم.