سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ اسفند ۱۳۹۴ در ۱۰:۵۴ ق.ظ چاپ مطلب

«اروند» هفته آینده آماده نمایش می‌شود

arvand

این فیلم دفاع مقدسی که یکی از آثار مهم تولید شده در سال جاری سینما محسوب می‌شود، به دلیل آغاز دیرهنگام فیلمبرداری و مدت زمان صرف شده برای پیش‌تولید آن شانس حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را از دست داد.

به گزارش سوره سینما، فیلم سینمایی «اروند» دومین فیلم بلند‌ پوریا آذربایجانی به حساب می‌آید که تهیه‌کنندگی آن را مهدی داوری برعهده دارد.

مهدی داوری تهیه‌کننده «اروند» درباره آخرین وضعیت فنی این فیلم گفت: در حال حاضر امیر سحرخیز در حال انجام مراحل ویژوال‌افکت فیلم است و همچنین ساخت موسیقی نیز توسط کارن همایونفر انجام می‌شود.

وی افزود: تا پایان هفته آینده مراحل فنی فیلم به پایان می‌رسد و آماده نمایش خواهد شد.

داوری درباره زمان نمایش عمومی این فیلم گفت: با پایان مراحل فنی فیلم درباره نمایش آن در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر و یا اکران عمومی آن تصمیم‌گیری میکنیم.

این نخستین بار است که ‌پوریا آذربایجانی به عنوان کارگردان و مهدی داوری در مقام تهیه‌کننده فیلمی با محوریت هشت سال دفاع مقدس می‌سازند و برای دومین سال متوالی سعید آقاخانی در نقشی کاملا جدی و غیرکمدی مقابل دوربین قرار گرفته است.

«اروند» داستان یونس جانباز اعصاب و روان دفاع مقدس را روایت می‌کند که بیست و هفت سال پس از پایان جنگ هنوز هم با خاطره همرزمانش روزگار می‌گذراند. او در همراهی با یک گروه تفحص شهدا به خاطرات سال‌ها قبل می‌رود.

در دل داستان فیلم سینمایی «اورند» به موضوع شهادت ۱۷۵ غواص نیز اشاره شده است که همین موضوع بر اهمیت هر چه بیشتر فیلم سینمایی «اروند» می‌افزاید.

در این فیلم بازیگرانی از جمله سعید آقاخانى، طناز طباطبایى، پانته‌آ پناهى‌ها، مهرداد صدیقیان، امید روحانى، حسین سلیمانى، کاظم سیاحى، امیرحسین قدسى، على شادمان، مالک سراج، سینا کرمى، سپهراد فرزامى و ستایش مرادى ایفای نقش کرده‌اند.

عوامل «اروند» عبارتند از نویسنده و کارگردان: ‌پوریا آذربایجانى، مدیر فیلمبردارى: مرتضى غفورى، تدوین: امیر ادیب‌پرور، صدابردار: محمود خرسند، طراح صحنه و لباس: مهدى موسوى، آهنگساز: کارن همایونفر، طراح گریم: کامران خلج، جلوه‌هاى ویژه میدانى: محمدرضا شرف‌الدین، جلوه‌هاى ویژه کامپیوترى: امیر سحرخیز، منشى صحنه: جمشید خندان، گروه کارگردانی: پانته‌آ حسینى، مهدى سلیمانى منصور، سعید روشن، مدیرتدارکات: سهراب دادگستر، عکس: مونا سرتوه، مدیر تبلیغات: میثم میرزایى، روابط عمومى: محمدصادق شایسته، مجرى طرح و مدیرتولید: پیمان جعفرى، جانشین تهیه کننده: على باذل، مهدی معزی، تهیه‌کننده: مهدی داوری.

منبع: صبا


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>