سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ اسفند ۱۳۹۴ در ۱۰:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

کارگردان «خانمْ سادات»: علاقه‌ام به قرآن آغازگر ساخت زندگینامه قاری شهید منا شد

ebrahim-vand

کارگردان و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خانمْ سادات» علاقه‌اش به قرآن را از جمله دلایل ساخت فیلم زندگینامه شهید «محسن حاجی‌حسنی‌کارگر» قاری بین‌المللی کشورمان که در فاجعه دلخراش منا به درجه رفیع شهادت نائل شد، عنوان کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی فیلم سینمایی «خانمْ سادات»، مریم ابراهیم‌وند کارگردان و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خانمْ سادات» گفت: پس از وقوع حادثه دلخراش منا و شهید شدن جمع کثیری از هموطنان‌مان و تاکیدات مقام معظم رهبری درباره این فاجعه دلخراش، تصمیم گرفتم چنین فیلمی در اینباره با محوریت شخصیت قاری شهید بسازم.

وی فرمایشات مقام معظم رهبری درباره فاجعه دلخراش منا را نقطه آغاز ساخت فیلمش دانست و افزود: این فیلم پس از دریافت مجوز از سازمان سینمایی آغاز به کار کرد و در حال حاضر ۳۰ درصد از این فیلم ساخته شده است.

ابراهیم‌وند درباره نحوه انتخاب بازیگر نقش شهید حاجی‌حسنی کارگر گفت: پس از کاندیدا قرار دادن تعدادی از بازیگران کشورمان در نهایت با امین زندگانی به توافق رسیدیم که به ایفای این نقش بپردازد.

حافظ ۱۵ جزء از قرآن کریم با انتقاد از عدم حمایت سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در ساخت این فیلم ادامه داد: فاجعه منا به قدری دلخراش بود که بدون در نظر گرفتن کمک‌های دولتی تصمیم به ساخت این اثر گرفتم و تاکنون هزینه‌های ساخت این اثر به صورت شخصی بوده است.

وی درباره بازسازی صحنه‌های این فاجعه گفت: در ساخت این فیلم سعی می‌کنیم صحنه‌های این فاجعه در عربستان را به گونه‌ای بازسازی کنیم که تداعی کننده آن به صورت واقعی باشد و برخی از صحنه‌ها هم به صورت ویژوال افکت است.

این کارگردان کشورمان افزود: برخی دیگر از صحنه‌های این فیلم از طریق مستندات و راش‌های موجود در این باره به تصویرسازی لحظه وقوع این فاجعه می‌پردازد.

پس از حادثه دلخراش منا و همزمان با ادای مراسم رمی جمرات و جان‌باختن جمع کثیری از مسلمانان جهان و هموطنان کشورمان این کارگردان تصمیم به ساخت زندگینامه «محسن حاجی‌حسنی‌کارگر» قاری بین‌المللی کشورمان که در این حادثه به درجه اعلای شهادت رسید، در قالب فیلم سینمایی گرفت.

شهید «محسن حاجی‌حسنی‌کارگر» قاری بین‌المللی و نفر اول مسابقات قرآن کریم در مالزی، دوم مهر ماه سال جاری و همزمان با ادای مراسم رمی جمرات در منطقه منا به همراه جمع کثیری از حجاج کشورمان دعوت حق را لبیک گفت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>