سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ اسفند ۱۳۹۴ در ۱۱:۵۷ ق.ظ چاپ مطلب

کارگردان برگزیده اسکار امسال: روزی را در هالیوود آرزو می‌کنم که به رنگ پوست به اندازه کوتاهی و بلندی مو اهمیت داده شود

inarritu

«آلخاندرو گونزالس ایناریتو»، هنگام دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی گفت: آرزو می‌کنم روزی فرابرسد که در هالیوود به رنگ پوست به اندازه کوتاهی و بلندی مو اهمیت داده شود.

به گزارش سوره سینما، «آلخاندرو گونزالس ایناریتو» که در مراسم صبح روز گذشته اسکار برای فیلم سینمایی «از مرگ جسته»، برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد، هنگام دریافت جایزه‌اش گفت: موجی که در هالیوود راه افتاده است، تنها بحث سیاه و سفید نیست. این یک حرکت نژادپرستانه و کاملا سیاسی است.

این فیلمساز مکزیکی الاصل هالیوود که یکی از موفق‌ترین اقلیت‌های نژادی در این سینماست، خطاب به حضار گفت: خود را از هر گونه تفکرات تعصب‌آمیز و نژاد پرستانه برهانید و در ادامه تأکید کرد: من خیلی خوش‌شانسم در حال حاضر اینجا ایستاده‌ام. متاسفانه بسیاری دیگر مثل من خوش‌شانس نیستند. آرزو می‌کنم روزی فرا برسد که رنگ پوست همانقدر بی‌اهمیت باشد که بلندی و کوتاهی مو.

وی افزود: به نظر من این بحث‌ها تنها معطوف به سیاهپوست‌ها و سفیدپوست‌ها نیست. بحث‌های مکرر درباره تنوع نژادی در هالیوود بسیار نژادپرستانه و سیاسی است. باید از تفکرات قبیله‌ای آنهم در کشوری با تنوع نژادی آمریکا پرهیز کرد.

«ایناریتو» متذکر شد: به نظر من یکی از مشکلاتی که ما از آن رنج می‌بریم نبود یک چهارچوب عقلانی و منطقی برای گفتگو درباره چیزه‌های مختلف به طور عمیق و مهم است، به طوری‌که گفتگوها به روشی انجام می‌شود که درباره سرنوشت مردم نه تنها در اینجا که در سراسر جهان با توجه به رنگ پوستشان تصمیم گرفته می‌شود.

بنا بر این گزارش، هشتاد و هشتمین مراسم اعطای جوایز اسکار صبح روز گذشته به وقت ایران، در هالیوود، لس‌آنجلس برگزار شد و «لئوناردو دی‌کاپریو» پس از ۲۳ سال، برای بازی در فیلم «از مرگ جسته» سرانجام توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را در دست بگیرد.

منبع: فارس


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>