سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ اسفند ۱۳۹۴ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

مومنی‌شریف: اشاعه اخلاق در جامعه از وظایف حوزه هنری است

momeni-sharif

رئیس حوزه هنری گفت: اخلاق همیشه در محوریت فعالیت‌های حوزه هنری بوده است و به عنوان پیروان پیامبر(ص) اشاعه صحیح اخلاق را از وظایف اصلی خود می‌دانیم.

به گزارش سوره سینما به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری با تاکید بر اینکه اخلاق هدف نهایی و رسالت پیامبران، به ویژه پیامبر عزیز اسلام (ص) بوده است، اظهار کرد: سینمای ایران نیز در جهان با اخلاق، صفا و صمیمیت شناخته می‌شود و از برخی عناصر سینمای غرب و هالیوود دوری جسته است.

وی ادامه داد: سینمای ایران، به مسائل انسانی، ارتباطات بین انسان‌ها و به ویژه خانواده پرداخته و حداقل در دنیا با این عناصر سینمای ما را می‌شناسند.

مومنی ضمن ابراز خرسندی از اینکه در دهمین جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای هنرمندان جوان و کسانی که آیندگان سینمای کشورمان خواهند بود دغدغه اخلاق دارند، عنوان کرد: پرورش و میدان دادن به این شخصیت‌ها حتما از وظایف اصلی حوزه هنری است. اخلاق همیشه در محوریت فعالیت‌های حوزه هنری بوده است و به عنوان پیروان پیامبر (ص) اشاعه صحیح اخلاق را از وظایف اصلی خود می‌دانیم.

رئیس حوزه هنری همچنین با اشاره به درگذشت فرج الله سلحشور، کارگردان سریال «یوسف پیامبر(ع)»، گفت: بعد از انقلاب اسلامی، استاد سلحشور از پیشگامان آشتی دادن سینما و هنر با مردم متدین کشور بودند. به طوری که آثار ایشان در مساجد کشور به نمایش درآمدند.

وی خاطرنشان کرد: حرکت سینماگرانی همچون سلحشور از حوزه هنری آغاز شد و ایشان را هم می‌توان یکی از بنیان‌گذاران حوزه هنری دانست. هنرمندان جوانی که تازه قدم در راه سینما گذاشته‌اند و به دنبال مخاطب بیشتر برای آثارشان هستند، می‌توانند از تجربه مثبت شخصیت‌هایی مانند مرحوم سلحشور استفاده کنند.

دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای چهارشنبه و پنج‌شنبه در پردیس سینمایی آزادی برگزار می‌شود. همچنین اختتامیه این مراسم جمعه ۱۴ اسفندماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>