سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ اسفند ۱۳۹۴ در ۱۰:۵۶ ق.ظ چاپ مطلب

کارگردان «جنگ ستارگان» برای گوگل فیلم می‌سازد

jj-abrams-star-wars-episode-vii

پس از کارگردانی قسمت هفتم سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» جی.جی آبرامز درگیر یک داستان فضایی واقعی می‌شود.

به گزارش سوره سینما، آبرامز تهیه‌کنندگی مستندهایی درباره مسابقات گوگل لونار ایکس پرایز را برعهده گرفت. این مستندها که با کارگردانی اورلاندو فون آینزیدل ساخته می‌شود، داستان ۱۶ تیمی را روایت می‌کند که برای به دست آوردن جایزه ۳۰ میلیون دلاری گوگل با هم رقابت می‌کنند.

هدف از این رقابت فرود آوردن و هدایت یک فضاپیمای رباتیک در کره ماه تا پیش از ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۷ است. تا کنون تنها برنامه‌های فضایی دولتی در ایالات متحده آمریکا، اتحاد جماهیر شوروی و چین موفق به فرود فضاپیما در ماه شده‌اند.

بنیاد جایزه ایکس که این رقابت را ترتیب می‌دهد در این باره اعلام کرد : «در میان تیم‌های حاضر در این رقابت می‌توان متخصصانی از سیلیکون‌ولی، هکرهایی از آلمان، متخصصان آی‌تی هندی تا پدر و پسری که به صورت مستقل در ونکوور کانادا کار می‌کنند را پیدا کرد.»

این مستند ۹ قسمتی که «Moon Shot» نام دارد، نگاهی کلی به این رقابت دارد و به معرفی اعضای تیم‌های حاضر در رقابت می‌پردازد.

هر کدام از این فیلم‌ها ۷ دقیقه هستند. این مستندها از ۱۵ مارس در گوگل‌پلی و از ۱۷ مارس در یوتیوب در دسترس قرار خواهند گرفت.

جی‌جی آبرامز کارگردانی فیلم‌هایی چون «پیشتازان فضا» و سریال «لاست» را در کارنامه کاری خود دارد.

منبع: خبرآنلاین


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>