سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ اسفند ۱۳۹۴ در ۱۰:۱۷ ق.ظ چاپ مطلب

مرجانه گلچین: سینمای امروز ما سطحی‌نگر شده است!

marjane-golchin1

بارها از خودم می‌پرسم چه اتفاقی افتاد که از سینمای پویای دهه ۶۰ دور شدیم.

به گزارش سوره سینما، مرجانه گلچین بازیگر تلویزیون و سینما در خصوص بازگشت سینمای ایران به پویایی دهه‌های قبل گفت: این سوالی است که بارها از خودم می‌پرسم آن اتفاق فوق‌العاده دهه شصت و فیلم‌هایی که توسط بزرگانی که دیگر فیلم نمی‌سازند یا می‌سازند اما دیگر باعث شگفت‌زدگی نمی‌شود، کجا رفت؟! متاسفانه در نهایت جوابی برای این سوال نمی‌یابم.

وی افزود: از طرفی در خود ما نیز نسبت به دهه ۶۰ تغییر و تحولاتی رخ داده است. ما دیگر آن آدم‌های دهه‌های قبل نیستیم؛ اما اگر بخواهیم با همین سیستم پیش برویم اتفاقات ناگوارتری خواهد افتاد.

وی ادامه داد: زمانی که خود من شروع به کار کردم، اینقدر مثل این روزها در قید و بند سوپر استار شدن و کارها و رفتارهایی که باید برای این جایگاه انجام می‌دادیم، نبودم. ما فکر می‌کردیم بازیگری حرفه ماست و جزوی از جامعه هستیم و آمدیم در کنار یکدیگر گرهی از کار این جامعه باز کنیم. متاسفانه این روزها حواشی کارمان بیشتر شده و به جای اینکه به نفس کار برسیم، به مسائل دیگری می‌پردازیم و تا زمانی که با دیده دل به قضیه فرهنگ نگاه نکنیم، اتفاقات درستی نخواهد افتاد.

بازیگر «نفس گرم» عنوان کرد: سینمای حال حاضر ما در سطح باقی مانده و کمتر کسی عمقی به آن نگاه می‌کند. در نتیجه ماندگاری کمتر شده است. به عنوان نمونه آثاری چون «شاید وقتی دیگر»  یا «از کرخه تا راین» را هرچند بار که ببینید، باز هم جذابیت خواهد داشت. این نمونه آثار ویژگی‌هایی داشت که تا به امروز تازگی و ماندگاری دارد.

گلچین در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: اگر نویسنده و کارگردان‌های دهه‌های قبل ما که آثارشان تا به امروز ماندگار و دیدنی است، به کاری که می‌خواستند انجام بدهند و به مخاطب بگویند ایمان نداشتند، به طور قطع تاثیر گذار نبودند. پس بیاییم دست از سطحی‌نگری و پرداختن به حواشی برداریم و بر پویایی سینما نگاه بیشتری داشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>