سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۳:۵۱ ب.ظ چاپ مطلب

پروژه جدید پوران درخشنده «زیر سقف دودی» شد

derakhshandeh

پوران درخشنده گفت: این هفته برای دریافت پروانه ساخت فیلمنامه «زیر سقف دودی» اقدام می‌کنم. این اثر به مسائل اجتماعی و بحث طلاق عاطفی اشاره می‌کند.

به گزارش سوره سینما، پوران درخشنده کارگردان سینما با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی با نام سوژه‌یابی و پژوهش در سینمای اجتماعی که صبح امروز شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه در کاخ سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شد، گفت: خوشبختانه استقبال هنرجویان از این کارگاه بسیار خوب بود، اما واقعیت این است که بچه‌هایی که می‌خواهند فیلم بسازند تا عاشق نباشند هیچ فایده‌ای ندارد. فیلمسازی مرارت و زحمت دارد و جوانان باید بدانند تا وارد سینما می‌شوند نمی‌توانند فیلم بسازند. جوانان علاقه‌مند به سینما باید از فیلم کوتاه شروع کنند و مهمتر از آن باید بدانند که چه چیزی می‌خواهند.

وی ادامه داد: برگزاری این کارگاه به صورت تجربی تاثیر بیشتری دارد، چراکه این هنرجویان آمده‌اند تا ببینند هر فیلمسازی چه روشی برای کار دارد و چه تجربیاتی را پشت سر گذاشته است. برای همین نام این کلاس‌ها را کارگاه آموزشی گذاشته‌اند. من امروز سعی کردم درباره سوژه‌یابی و چگونگی پژوهش و آماده‌شدن برای نگارش یک فیلمنامه اجتماعی توضیحاتی را ارائه دهم ولی بهتر بود این کارگاه به صورت عملی برگزار می‌شد.

این کارگردان سینما با اشاره به برگزاری سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: از نظر من انجام هر حرکت فرهنگی بسیار خوب است و از آن استقبال می‌کنم. اگر همه چیز هدفمند جلو رود و بدانیم چه هدفی را دنبال می‌کنیم نتیجه بهتری هم خواهیم گرفت. این کارگاه‌های آموزشی باید به گونه‌ای برگزار شوند که هنرجویان به این نتیجه برسند که چگونه می‌توانند یک فیلم کوتاه خوب بسازند نه اینکه در همان ابتدا به دنبال ساخت یک فیلم سینمایی باشند.

کارگردان فیلم سینمایی «هیس، دخترها فریاد نمی‌زنند» ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که هنوز ساختارشناسی در فیلم کوتاه تعریف درستی ندارد. خیلی وقت‌ها می‌بینیم که یک نفر یک فیلم کوتاه ساخته است و به چندین مطلب در آن اشاره کرده است که این امر اصلا درست نیست. باید به یک مطلب اشاره کرد و این مطلب، درست و با ساختار دراماتیک و تحلیل مناسب بیان شود. حتی گاهی می‌بینیم موضوع یک فیلم کوتاه به یک فیلم سینمایی تبدیل شده است؛ مشکلی که امروز در سینمای حرفه‌ای ایران دیده می‌شود.

این کارگردان با اشاره به پروژه جدید خود بیان کرد: این هفته برای دریافت پروانه ساخت فیلمنامه «زیر سقف دودی» اقدام می‌کنم. این اثر به مسائل اجتماعی و بحث طلاق عاطفی اشاره می‌کند. برای این کار نزدیک به دو سال تحقیق انجام داده‌ام و امیدوارم تبدیل به یک کار خوب شود.

درخشنده در پایان گفت: طلاق عاطفی، طلاق دادگاهی نیست و آنها با یکدیگر زندگی می‌کنند و خانه برای آنها تبدیل به یک مسافرخانه می‌شود.

منبع: مهر


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>