سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲:۳۷ ب.ظ چاپ مطلب

مدیر مرکز مستند سوره: مستندهایی درباره پهلوی اول و دوم می‌سازیم

yazdi

به گفته مدیر مرکز فیلم مستند سوره، دو مجموعه مستند ۱۳ قسمتی درباره حکومت پهلوی اول و دوم و همچنین یک مستند درباره اتفاقات سوریه می‌سازند.

به گزارش سوره سینما، محسن یزدی مدیر مرکز فیلم مستند سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به آثار جدیدی که قرار است امسال در این مرکز ساخته شود، گفت: به نظرم یکی از موضوعات زمین مانده کسانی که به حوزه‌های انقلاب علاقه‌مند هستند، بحث تاریخ معاصر است و همه نهادهایی که در حوزه تولید مستند فعالیت دارند، بهتر است به حوزه تاریخ ورود کنند تا ما روایت درستی در این حوزه داشته باشیم.

مدیر مرکز سوره حوزه هنری با اشاره به ساخت مستندهایی در حوزه تاریخ معاصر عنوان کرد: ما در جامعه امروز با شکلی از نه تنها تطهیر بلکه تقدیس پهلوی‌ها مواجه هستیم. این آثار از طرف سازندگان خارج از کشور و بعضاً مستندسازان داخلی ساخته می‌شود که اگرچه ممکن است شبهات در این حوزه زیاد باشد اما جواب‌های ساده‌ای دارد. با این حال در این مستندها یک آدم قُلدر و دیکتاتور مثل رضا پهلوی که هیچ‌کس تردیدی ندارد که در آوردن و بردنش خارجی‌ها دست داشتند، تبلیغ می‌شود. رضا پهلوی از پادشاهان دست‌نشانده ایران است اما شما می‌بینید که از طرف افرادی که اطلاعات کافی ندارند برای او تبلیغات می‌شود.

مجموعه مستندی درباره پهلوی اول و دوم

یزدی اضافه کرد: ما امسال قصد داریم با دو مجموعه مستند به این موضوع بپردازیم. این مجموعه‌های مستند تلویزیونی هر کدام در ۱۳ قسمت به پهلوی اول و پهلوی دوم می‌پردازد. هم‌اکنون تحقیقات پهلوی دوم در حال پایان است و قرار است تحقیقات پهلوی اول را آغاز کنیم. این دو پروژه دو کارگردان مجزا دارد. پهلوی دوم درباره محمدرضا پهلوی است که مهدی نقویان آن را می‌سازد.

وی با اشاره به دیگر محورهای مورد نظر برای تولید مستندهای جدید سوره عنوان کرد: قرار است در حوزه مفاسد اقتصادی، تولید ملی، انتخابات آمریکا، تحریم‌ها و ارتباطش با فتنه ۸۸ کارهایی را شروع کنیم. همچنین پروژه خوبی درباره سوریه داریم که احتمالاً یک مجموعه ۶ قسمتی تلویزیونی و یک قسمت با تایم سینمایی داشته باشد که سیاوش سرمدی در حال ساخت آن است و در آن با مخالفان بشار اسد و موافقان وی در چند کشور مصاحبه شده است.

مدیر مرکز فیلم مستند سوره در پایان با اشاره به دو مجموعه تاریخ معاصر این مرکز یادآور شد: مجموعه مستند درباره رضا پهلوی را مهدی فارسی کارگردانی می‌کند و تهیه‌کنندگی هر دو اثر را خود من بر عهده دارم. این اثر در مرحله تحقیق با موانعی مواجه شد و ممکن است امسال به نتیجه نرسد چون من معتقد هستم این کارها را نباید با شتاب و عجله انجام داد.

منبع: مهر


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>