سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۴:۳۵ ب.ظ چاپ مطلب
در بازديد مجيدی از استودیو «لن فیلم» روسيه؛

تمجید کارگردانان روس از فیلم «محمد رسول الله (ص)»

majidi-russia

با هماهنگی رایزنی فرهنگی اسلامی ایران، مجید مجیدی، کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» از استودیو فیلمسازی «لن فیلم» در سن پترزبورگ روسیه بازدید و با مسئولین آن گفت‌وگو کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجید مجیدی ضمن حضور در استودیو «لن فیلم» با پیچوگین، رییس این مجموعه فیلمسازی دیدار کرد.

پیچوگین در سخنان خود به دیداری که با میخاییل کف، کارگردان مشهور روسیه در خصوص فیلم «محمد رسول‌ا‌لله (ص)» داشت اشاره کرد و برای ساخت بسیار خوب و محتوای معنوی این فیلم، به مجید مجیدی تبریک گفت.

رییس «لن فیلم» در ادامه در خصوص اشتراکات فرهنگی روسیه با ایران و منطقه قفقاز، گفت: داستان‌های جذاب و ایده‌های خوبی برای ساخت فیلم وجود دارد که می‌توانند به تولیدات نمایشی مشترک بین دو کشور تبدیل شوند.

در ادامه هم مجید مجیدی، به قوت و قدمت سینمای روسیه اشاره و تأکید کرد که سینمای روسیه از پشتوانه بسیار خوبی برخوردار است.

وی همچنین گفت: اشتراکات فرهنگی دو کشور برای ساخت فیلم می‌تواند آمیختگی فرهنگی خوبی را ایجاد کند. همچنین داستان‌های شرقی با محتوایی که دارند، امکان خوبی را برای تولید و خلق آثار جذاب ایجاد می‌کنند.

مجیدی در ادامه به دیدار ۱۵ سال پیش خود از «رزموس فیلم» اشاره کرد و گفت: در گذشته ایده فیلمی را داشتم و علاقمند به ساخت آن در سن پترزبورگ بودم.

وی سپس به قوت سینمای ایران در منطقه و تأثیر آن بر منطقه خاورمیانه اشاره کرد.

مجیدی همچنین گفت: ارتباط بین سینماگران ایران و روسیه می‌تواند در قالب برگزاری نشست‌های تخصصی منجر به آشنایی اهالی سینمای دو کشور از یکدیگر و به صورت یک برنامه منسجم درآید.

بنا بر اعلام این خبر، کارگردان نام‌آشنای سینما ایران پیش از دیدار با رییس «لن فیلم»، از بخش‌های مختلف آن مانند استودیو، موزه و دکورهای مخصوص فیلمسازی، دیدن کرد.

تاریخ تأسیس «لن‌ فیلم» (در زمان تأسیس «آمنیوم فیلم») به سال ۱۹۱۸ میلادی بازمی‌گردد و این زمانی بود که بلشویک‌ها این استودیو را ملی اعلام و اولین فیلم خود را در آن ساختند. در دوران شوروی سابق هم بسیاری از فیلمسازان، نویسندگان و بازیگران صاحب نام آن زمان، در این استودیو فعالیت کردند.

در سال‌های پس از انقلاب بلشویکی، نام استودیو «آمنیوم فیلم» به دفعات تغییر کرد و در نهایت سال ۱۹۳۴ نام «لن‌فیلم» برای آن انتخاب شد. سال ۱۹۶۵ تندیس پتر کبیر معروف به «سوارکار برنزی» به عنوان لوگو «لن ‌فیلم» انتخاب شد و از آن زمان به بعد در ابتدای تمام فیلم‌های تولید شده در این استودیو به کار می‌رود.

استودیو فیلم سازی «لن فیلم» ساخت یک هزار و ۵۰۰ فیلم را به همراه ۲۰۰ جایزه بین‌المللی از جشنواره‌های مختلف بین‌المللی از جمله کن، برلین، لوکارنو، سن‌سباستین و … در کارنامه خود دارد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>