سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۲:۱۳ ب.ظ چاپ مطلب

«زوتوپیا» پرفروش ترین شد

zootopia

انیمیشن کامپیوتری «زوتوپیا» محصول کمپانی والت دیزنی، موفق شد لقب پرفروش ترین محصول صنعت سینما را در سال ۲۰۱۶ از آن خود کند.

به گزارش سوره سینما، این فیلم تا به امروز توانسته در سطح جهانی (هم آمریکا و هم بقیه کشورهای دنیا) حدو ۹۳۲ میلیون دلار فروش کند.

۳۲۴ میلیون دلار از این رقم فروش، اختصاص به سینماهای آمریکای شمالی دارد و بقیه، متعلق به ۶۳ کشور دیگر دنیا است. فیلم با هزینه تولید ۱۵۰ میلیون دلاری تهیه شده است.

کمپانی والت دیزنی این انیمیشن اکشن و پلیسی خود را در تاریخ دهم ماه فوریه در امریکا و بقیه کشورهای دنیا، به روی پرده سینماها فرستاد.

نمایش عمومی فیلم هنوز هم ادامه دارد و اگرچه در حال حاضر فروش هفتگی آن خیلی بالا نیست، اما اهل فن می گویند فروش کلی جهانی آن به ۹۵۰ میلیون دلار هم خواهد رسید.

تحلیل گران اقتصادی سینما عقیده دارند طی هفته های آینده فیلم های پرسروصدای تازه ای اکران عمومی می شود، که توانایی رقابت با «زوتوپیا» و فروش بالاتری را دارند.

داستان «زوتوپیا» در شهری اتفاق می افتد که حیوانات در آن زندگی و کار می کنند. یک پلیس خرگوش تازه کار برای کشف و خنثی کردن یک توطئه خطرناک، مجبور به همکاری با یک روباه هنرمند می شود.

تیم دو نفره برایان هاوارد و ریک مور، کارگردانی این انیمیشن کامپیوتری ماجراجویانه را انجام داده اند. جیسن بیتمن سرشناس ترین بازیگری است که به عنوان صداپیشه با این فیلم همکاری داشته است.

کمپانی والت دیزنی به دنبال موفقیت کلان مالی «زوتوپیا» در جدول گیشه جهانی سینما، حالا به اسکار بهترین انیمیشن سال در روزهای پایانی سال جاری میلادی چشم دوخته است.

منبع: جام‌جم آنلاین


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>