سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ فروردین ۱۳۹۲ در ۸:۵۷ ق.ظ چاپ مطلب
انتخابات و سینماگران/

علی‌اکبری: حمایت علنی سینماگران از کاندیدایی خاص منطقی نیست

mohsen-ali-akbari

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مریم مقدس» امضای فیلمسازان سرشناس پای فیلم‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری را به نفع کلیت سینما ندانست.

تهیه کننده فیلم سینمایی «مریم مقدس» امضای فیلمسازان سرشناس به صورت علنی، پای فیلم‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری را به نفع کلیت سینما ندانست.

محسن علی اکبری تهیه کننده سینما، در خصوص واردشدن سینماگران به میدان انتخابات ریاست جمهوری و اهمیت حراست هنرمندان از چگونگی حمایت از کاندیدای منتخبشان به سوره سینما گفت: درست است که انتخابات بحث یک جامعه را در بر می‌گیرد اما به طور کلی یک کار کاملا سیاسی است. معتقدم اگر سینماگران به صورت علنی از کاندیدای خاصی حمایت نکنند منطقی تر است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «استراداد» ادامه داد: جایگاه هنر و هنرمند بسیار بالاتر از سیاست است. از آنجا که هنرمند باید استقلال کامل داشته باشد تا بتواند قوت ها و ضعف های دولت های مختلف را در راستای بهبود جامعه خود به چالش بکشد. اگر هنرمندی به صورت علنی از کاندیدایی حمایت کند و خود را منتسب به او کند در طول دولت آن نامزد نمی‌تواند شرایط اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی را به خوبی رصد کند و مشکلات را به چالش بکشد و به ثبت برساند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی«تلفن همراه رئیس جمهور» افزود: البته برای ساخت فیلم‌های تبلیغاتی طبیعتا فیلمساز از خارج از کشور که دعوت نمی‌شود و فیلمسازان باید در این زمینه از تخصصشان استفاده کنند. صرف ساختن یک فیلم تبلیغاتی برای کاندیدی خاص به نظر من ایرادی ندارد، اینکه به صورت علنی امضای آن فیلمساز روی فیلم باشد خوش‌آیند نیست. چرا که امضا و جایگاه هنرمند از اهمیت زیادی برخوردار است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «کتاب قانون» ادامه داد: در هر حال معتقدم اگر فیلمسازی وارد میدان انتخابات می‌شود و در صدد است برای نامزد خاصی فیلم تبلیغاتی بسازد، باید نگاهی واقع گرایانه به جنبه‌های مثبت و منفی آن کاندید داشته باشد تا به شکل صادقانه آنها را برای مردم به تصویر بکشد.  ذهن هنرمند خلاق است می‌تواند از نیستی‌ها هستی بسازد. اما قرار نیست با ملت خود بازی سیاسی کرد. در نهایت فیلمسازان می‌توانند هر نامزد را به صورت واقعی در فیلم تبلیغاتی به مردم معرفی کنند تا اعتماد مردم نسبت به سینما و اهالی سینما خدشه دار نشود.