سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۲:۳۲ ب.ظ چاپ مطلب

دستور وزیر ارشاد برای ساخت فیلم امام رضا(ع)

vazir-ershad

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) از دستور علی جنتی وزیر ارشاد برای نگارش فیلم‌نامه و ساخت فیلم امام رضا(علیه السلام) خبر داد.

به گزارش سوره سینما، سی و ششمین جلسه هیأت مدیره بنیاد بین المللی فرهنگی- هنری امام رضا(ع) در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 تغییر ۳۸ درصدی برنامه جشنواره چهاردهم

سید جواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در این نشست ضمن تشکرازمعاونت های وزارت ارشاد در مساعدت و یاری جشنواره، رشد کیفی جشنواره امام رضا(ع) در سال ۹۴ را نتیجه همدلی و همیاری آنان دانست و اظهار کرد: برای تولید آثار فاخرو ارتقاء آثار هنری جشنواره سال گذشته تفاهم نامه سه جانبه بین بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، معاونت هنری وزارت ارشاد وادارات کل ارشاد استان ها منعقد شد. همچنین یازده ناظر تخصصی که از اهل فن و کارشناسان حوزه هنری بودند برای نظارت بر برنامه ها تعیین شدند که مجموعه این اقدامات کمک زیادی به رشد و توسعه برنامه های هنری جشنواره کرد.

جعفری با اعلام خبرتشکیل کارگروه های تخصصی در آستانه چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) افزود: کارگروه های عنوان شده زیرنظر معاونت های وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل خواهد گرفت که باعث جهش قابل توجهی در روند کیفی آثار جشنواره می شود.

دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) گفت: ۳۸درصد برنامه های جشنواره نسبت به سال گذشته و در راستای رشد و ارتقاء برنامه ها به تغییر انجامیدند.

سیدجواد جعفری در ادامه به تشریح برنامه های دوره چهاردهم جشنواره بین المللی امام رضا(ع) پرداخت و گفت: برای مراسم پایانی جشنواره که در مشهد مقدس برگزار می شود، مدعوین و میهمانان از میان افرادی انتخاب می شوند که در اشکال مختلف در طول سال با جشنواره همکاری داشته اند.

پیشگامان خط مقدم خدمت به فرهنگ رضوی در شرق و غرب عالم

در بخش دیگری از جلسه هیأت مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، برنامه های بخش بین الملل و همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعه المصطفی العالمیه و مجمع جهانی اهل بیت(ع) مورد بررسی قرار گرفت.

سید جواد جعفری با بیان اینکه برای تعامل با میهمانان خارجی جشنواره، مجمع خادمان فرهنگ رضوی شکل گرفت، تصریح کرد: مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی با هدف برون سپاری فعالیت های فرهنگی و بومی سازی برنامه ها در کشورهای دیگر شکل گرفت و اساسنامه آن نیز برهمان مبنا نوشته شد. هیات مدیره این مجمع از بین اعضای آن انتخاب شده اند.

محمود واعظی دبیر بخش بین الملل جشنواره امام رضا(ع) نیز در تکمیل سخنان جعفری ابزار کرد: سال گذشته اولین دوره مجمع خادمان فرهنگی رضوی با حضور میهمانانی از آسیا تشکیل شد و امسال میهمانان و خادمانی از آفریقا و اروپا و آمریکا در مشهد گرد هم می آیند.

وی با بیان اینکه سال ۹۴ منتخبین از کشورهای آسیایی در مراسم مجمع حضور داشتند، افزود: این جلسات با برپایی مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی در سال ۲۰۱۷ که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است از همه قاره ها شکل کامل تری به خود خواهد گرفت.

واعظی به نویسنده آمریکایی که به تنهایی کار تألیف ۲۰ کتاب درباره اهل بیت(ع) را به سرانجام رسانده و حتی ناشر آمریکایی آن را به چاپ رسانده بودخبر داد و گفت: بومی های کشورهای جهان در صف مقدم خدمت به فرهنگ رضوی هستند.

اولین جلد از دانشنامه امام رضا(ع) به زودی منتشرمی شود

دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با اعلام خبر انتشار اولین جلد از دانشنامه امام رضا(ع) در آینده نزدیک گفت: با همکاری جامعه المصطفی العالمیه و با همراهی دو گروه علمی و نظارتی در آینده نزدیک جلد اول دانشنامه امام رضا(ع) به زیور طبع آؤاسته خواهد گشت.

ساخت فیلم با محوریت کرامات رضوی

سید جواد جعفری در روز اعلام خبرهای خوب برای جشنواره امام رضا(ع)، از نظر مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساخت فیلم فاخر با محوریت کرامات رضوی خبرداد و افزود: دکتر علی جنتی دستور به سفارش فیلم نامه برای ساخت فیلم فاخر با محوریت کرامات رضوی داده است.

علی اصغر کاراندیش مروستی رییس هیات مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) نیز در ادامه سخنان جعفری قول مساعد داد تا منبع مالی ساخت این فیلم تامین شود.

معاونت توسعه مدیریت ومنابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر بین المللی بودن محتوای فیلم نامه تصریح کرد و ادامه داد: باید از تیم متخصص در حوزه سیره اهل بیت(ع) به عنوان مشاور استفاده شود.

رونمایی از مجموعه ۸ جلدی سبک زندگی رضوی

رونمایی از مجموعه ۸ جلدی سبک زندگی رضوی که به سفارش بنیاد بین المللی امام رضا(ع) وتوسط کارشناسان درشهر مقدس قم به نگارش درآمده خبر دیگری بود که سید جواد جعفری از آن گفت.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) به محتوای این مجموعه ۸ جلدی اشاره کرد و افزود: محیط زیست، خانواده، بهداشت و تغذیه، روابط فردی و اجتماعی و … بخشی از محتوای این کتب است.

کاراندیش مروستی نیز در بخش پایانی این جلسه با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ به «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» به لزوم پایبندی همه بخش های وزارت ارشاد به این مقوله تأکید کرد و گفت: مجموعه جشنواره امام رضا(ع) باید دو فاکتور اصلاح الگوی مصرف و حمایت از تولید داخلی را در حمایت از نامگذاری سال سرلوحه برنامه های خود قرار دهد.

با تصویب هیأت مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع)؛ نمایشگاه کاروان آفتاب در ایام دهه کرامت و توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، در مشهد مقدس برگزار خواهد شد تا دستاوردهای استان های مختلف در عرصه فرهنگ رضوی برای زائران و مجاوران عرض شود و فضای معنوی جامعه بیش از پیش با الهام از آموزه های رضوی تقویت گردد.

منبع: سینماپرس


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>