سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۱:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

قوت گرفتن خبرها از پایان کوتاه ترین دوره مدیریت بر صداوسیما؛ آیا سرافراز خواهد رفت؟/ رسانه‌ها از جانشینی معاون فنی سابق سازمان خبر می‌دهند

asgari-sarafraz

باید دید آیا این خبر هم همانند موارد قبلی شایعه است یا این که قرار است این بار رنگ واقعیت بگیرد. البته در صورت صحت این خبر باید منتظر ماند و دید که آیا عسگری که بیشتر سابقه حضور در مسئولیت‌های فنی را در کارنامه کاری خود داشته به عنوان مدیریت جدید رسانه ملی می‌تواند از پس بحران‌های مالی و فشارهای بیرونی وارد بر این سازمان برآید؟

به گزارش خبرنگار سوره سینما، بدون شک دوران مدیریت محمد سرافراز در سازمان صدا و سیما یکی از پرحاشیه‌ترین مقاطع زمانی فعالیت این سازمان بوده است. دورانی که در آن خبر استعفای مدیر سازمان به علت فشارهای بیرونی و مشکلات کمرشکن مالی برجا مانده از دوره مدیریت قبلی، تبدیل به یکی از خبرهای ثابتی بود که هر چند وقت یک بار توسط رسانه‌های مختلف منتشر می‌شد.

سرافراز که به عنوان پنجمین رئیس سازمان صدا و سیما از آبان ماه سال ۹۳ کار خود را در این نهاد آغاز کرده بود، در حالی سکان هدایت رسانه ملی را در دست گرفت که این سازمان با انبوهی از بدهی‌ها و مشکلات مالی روبه‌رو بود. مشکلاتی که بسیاری از آن‌ها به واسطه سومدیریت مدیران قبلی سازمان و برخی دیگر به واسطه عدم همکاری و حمایت دولت و فشارهای وارده از سوی مدیران دولت تدبیر و امید در جهت سهم‌خواهی بیشتر از رسانه ملی برای حمایت از عملکرد خود بود.

علاوه بر این فشارهای بیرونی، پروژه چابک‌سازی سازمان صدا و سیما که همراه با کوچک‌کردن برخی از بخش‌های زیرمجموعه رسانه ملی معاونت‌های مختلف آن می‌شد، بخش زیادی از توان و وقت او را گرفت. پروژه‌ای که با مخالفت برخی از مدیران داخلی سازمان روبرو شد و حواشی جدیدی را برای صدا و سیما پدید آورد.

این حواشی بیرونی و درونی در کنار کاهش محسوس کیفیت تولیدات نمایشی سیما باعث شد تا انتقادات نسبت به مدیریت سرافراز شدت بگیرد که با افزایش این انتقادات شایعه برکناری و یا استعفای شخص او از مسئولیتش نیز اوج گرفت تا در نهایت روز گذشته برخی از رسانه‌ها با اعلام خبر قطعی رفتن او از سازمان صدا و سیما، علی عسگری معاون پیشین فنی سازمان صدا و سیما را به عنوان جایگزین او در این مسئولیت معرفی کنند. عسگری که با روی کار آمدن سرافراز به علت اختلاف نظر با او از سمت خود استعفا کرده بود؛ حالا به عنوان جانشین قطعی سرافراز معرفی می‌شود.

باید دید آیا این خبر هم همانند موارد قبلی شایعه است یا این که قرار است این بار رنگ واقعیت بگیرد. البته در صورت صحت این خبر باید منتظر ماند و دید که آیا عسگری که بیشتر سابقه حضور در مسئولیت‌های فنی را در کارنامه کاری خود داشته به عنوان مدیریت جدید رسانه ملی می‌تواند از پس بحران‌های مالی و فشارهای بیرونی وارد بر این سازمان برآید؟ و مهمتر از آن، آیا او می‌تواند تحولی در حوزه تولیدات نمایشی و برنامه‌های مختلف رسانه ملی در جهت افزایش مخاطبان آن داشته باشد؟


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>