سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۱:۰۴ ق.ظ چاپ مطلب

رئیس شورای عالی تهیه کنندگان: برخی فیلمسازان کاسب هستند!

mosavi

موسوی معتقد است آنهایی که می‌گویند منابع مالی در اختیار ما بگذارید تا فیلم محیط زیستی بسازیم، بیشتر دنبال کاسبی هستند زیرا در حقیقت می‌گویند پول بدهید تا فیلم بسازم.

به گزارش سوره سینما، غلامرضا موسوی رئیس شورای عالی تهیه کنندگان گفت: همه رسانه‌ها و آنچه مردم به شکل‌های مختلف با آن ارتباط برقرار می‌کنند می‌توانند بر روی جامعه تاثیر بگذارند مخصوصا سینما که به اعتقاد همه بیشترین تاثیر را در بین رسانه‌ها و وسایل دارد.

غلامرضا موسوی افزود: این نگاه موجب شده تا سینماگران فعال باشند و فعالان محیط زیست برای بیان نقطه نظراتشان به سراغ سینما بروند و علاوه بر آن همه اهالی سینما نیز در سراسر دنیا تلاش می‌کنند تا با فعالان محیط زیست همکاری داشته باشند و از محیط زیست حمایت کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از سینماگران در فضای مجازی در زمینه محیط زیست فعالیت دارند، ادامه داد: هنرمندان نسبت به سال‌های گذشته توجه بیشتری به محیط زیست دارند و سعی می‌کنند در فیلم‌هایشان مخصوصا در فیلم‌های مستند نگاه بیشتری به این موضوع باشند در چنین شرایطی طبیعی است که بر روی مردم هم تاثیر گذار باشد.

رئیس شورای عالی تهیه کنندگان با اشاره به اینکه هنرمندان باید احساس مفید بودن در این زمینه داشته باشند تا اقدامی انجام دهند، عنوان کرد: هنرمندان باید نسبت به این ماجرا حساس شوند درواقع باید به نوعی توجه آن‌ها را نسبت به موضوع محیط زیست  بیشتر کرد.

تهیه کننده «خشکسالی و دروغ» با بیان اینکه در اکثر فیلم‌ها به صورت غیر مستقیم مسائل محیط زیستی مطرح می‌شود گفت: نیاز نیست که حتما فیلم‌های مستقلی درباره محیط زیست ساخته شوند. کافی است در آن صحنه‌هایی باشد که به محیط زیست و مشکلات آن اشاره شود البته باید فیلمنامه نویس و کارگردان نیز نسبت به این مورد حساس باشند.

وی افزود:  آنهایی که می‌گویند منابع مالی در اختیار ما بگذارید تا فیلم محیط زیستی بسازیم، بیشتر دنبال کاسبی هستند زیرا در حقیقت می‌گویند پول بدهید تا فیلم بسازم و برایشان زیاد تفاوتی نمی‌کند که چه سازمانی درباره چه موضوعی این کار را انجام دهد.

موسوی ادامه داد: در بسیاری از مواقع دیده‌ایم که وقتی بودجه‌ای در نظر می‌گیرند و کار سفارشی می‌شود به نتیجه خوبی نمی‌رسد درحالیکه باید با استفاده از مراکز اطلاع رسانی و فضای مجازی این حساسیت را به وجود بیاوریم و البته برگزاری جشنواره فیلم سبز هم این اتفاق را خود به خود رقم می‌زند.

وی هشدار کار‌شناسان محیط زیستی را در رابطه با مسائل محیط زیست جدی دانست و بیان کرد: باید بدانیم که اگر هر فردی حداقل یک لیوان آب را کمتر حرام کند، اثر بزرگی خواهد داشت زیرا ۷۰ میلیون نفر هستیم و قطعا این امر تاثیر زیادی خواهد داشت.

موسوی ادامه داد: فرهاد توحیدی موضوع بسیار خوبی برای این جشنواره انتخاب کرده است باید به او تبریک بگوییم که موضوع بحران آب را به صورت جدی تری مطرح کرده است.

منبع: ایلنا


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>