سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۹:۴۸ ق.ظ چاپ مطلب

پروژه ناتمام کوبریک به شبکه «اچ‌بی‌او» رسید

Stanley-Kubrick

گفته می‌شود کری فوکوناگا کارگردان فصل اول سریال «کارآگاه حقیقی» و همچنین فیلم «هیولاهای بی‌ریشه» تصمیم دارد به رویای کوبریک رنگ واقعیت ببخشد و داستان زندگی و جنگ‌های امپراتور فرانسه را در قالب یک مینی‌سریال شش ساعته برای شبکه «اچ‌بی‌او» کارگردانی کند.

به گزارش سوره سینما به نقل از ایندیپندنت کری فوکوناگا کارگردان فصل اول «کارآگاه حقیقی» قصد دارد پروژه نیمه‌تمام استنلی کوبریک درباره زندگی ناپلئون بناپارت را در قالب یک مینی‌سریال جدید برای شبکه اچ‌بی‌او جلوی دوربین ببرد. فیلمساز فقید امریکایی سال‌ها در صدد ساخت فیلمی با محوریت امپراتور فرانسه بود و حتی جک نیکلسن را برای بازی در نقش اصلی فیلم خود انتخاب کرده بود، اما این فیلم جزو پروژه‌های ناتمام زندگی کوبریک باقی ماند.

کوبریک تا سال‌ها بعد از ساخته شدن «۲۰۰۱: ادیسه فضایی»، تلاش داشت فیلمی سینمایی را با محوریت ناپلئون بناپارت جلوی دوربین ببرد. کارگردان فیلم شاهکار «تلالو»، فیلمنامه این پروژه را هم نوشته بود، او حتی به سراغ لوکیشن‌های موردنظرش رفت و با جک نیکلسن برای بازی در نقش ناپلئون پای میز مذاکره نشست. معروف است که کوبریک فهرستی ۵۰ هزار نفری برای به تصویر کشیدن ارتش روم تدارک دیده بود، اما این پروژه تا زمان حیات او به ثمر نرسید.

بعدها، استیون اسپیلبرگ تلاش کرد این پروژه را از حالت تعلیق دربیاورد و میراث کوبریک را به سرانجام برساند. او باز لورمن فیلمساز استرالیایی را برای کارگردانی این پروژه در نظر گرفته بود، هرچند تلاش‌های اسپیلبرگ نیز به جایی نرسید.

اما حالا گفته می‌شود کری فوکوناگا کارگردان فصل اول سریال «کارآگاه حقیقی» و همچنین فیلم «هیولاهای بی‌ریشه» تصمیم دارد به رویای کوبریک رنگ واقعیت ببخشد و داستان زندگی و جنگ‌های امپراتور فرانسه را در قالب یک مینی‌سریال شش ساعته برای شبکه «اچ‌بی‌او» کارگردانی کند.

سناریوی اصلی کوبریک برای این فیلم به همراه مجموعه مقالات تحلیلی فیلمساز فقید درباره فیلمنامه‌ای که نوشته بود، در کتابی تحت عنوان «ناپلئون: عظیم‌ترین فیلمی که هرگز ساخته نشد» منتشر شده است.

منبع: آی سینما


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>