سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ خرداد ۱۳۹۵ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
تایید خط داستانی لو رفته فیلم جدید فرهادی؛

ورود به خانه یک زن خیابانی؛ خط داستانی «فروشنده» اصغر فرهادی

forooshandeh

انتشار خط اصلی داستان جدیدترین ساخته اصغر فرهادی در حالی صورت گرفت که سازندگان این فیلم پیش از این برای انحراف اذهان از خط اصلی داستان فیلم، مدعی شده بودند که داستان آن برگرفته از نمایشنامه معروف «مرگ فروشنده» است.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، چند ماه پیش سایت خبری «هفت راه» در خبری پرده از خط داستانی فیلم سینمایی «فروشنده» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی برداشته بود. در این خبر آمده بود که داستان فیلم جدید فرهادی داستان زوجی است که به منزل جدیدی نقل مکان می‌کنند. آنها بعد از آمدن به منزل جدید متوجه می‌شوند که این منزل پیش از این محل سکونت زن بدکاره‌ای بوده است و همین باعث ایجاد تردیدهایی در زن در مورد اقامت در این خانه می‌شود و همین در ادامه باعث بوجود آمدن ماجراهایی و کشف حقیقت می‌شود.

انتشار این خبر در حالی صورت گرفت که سازندگان این فیلم پیش از این برای انحراف اذهان از خط اصلی داستان فیلم، مدعی شده بودند که داستان آن برگرفته از نمایشنامه معروف «مرگ فروشنده» نوشته آرتور میلر نمایش‌نامه‌نویس و مقاله‌نویس آمریکایی است.

اما پس از اولین نمایش این فیلم در جشنواره کن، مشخص شد که خط اصلی داستان چیزی غیر از اتفاقات پیش آمده در نمایشنامه میلر است و در واقع صحت خبر منتشر شده از سوی «هفت راه» تایید شد.

سایت کافه سینما صبح امروز خلاصه‌ای از قصه فیلم «فروشنده» را منتشر کرد: «آپارتمانی در تهران قدیمی و در حال ریزش است و ساکنان آپارتمان از جمله زوج قهرمان داستان عماد (شهاب حسینی) و رعنا (ترانه علیدوستی) باعجله برای نجات جان خود در حال فرار از خانه‌اند. خانه سر جایش  باقی می ماند اما ترکی عمیق بر روی دیوار بجا مانده که سبب نشت گاز می‌شود. عماد و رعنا مجبورند که خانه‌ جدیدی پیدا کنند. به واحد بزرگ و قدیمی خانه‌ای که در نزدیکی همان‌جا است نقل مکان می کنند. مستاجر قبلی مقداری از اثاثش را جا گذاشته و حاضر نشده که برای بردنشان بیاید. وقتی که علتش را جویا می شوند، خانم مستاجر، با مردهای زیادی در ارتباط بوده یا به بیان دیگر روسپی بوده است. رعنا در خانه تنها است و می‌شنود که کسی وارد خانه شده. او به خیال این که عماد است شروع می‌کند به حرف زدن، اما عماد نیست.

شب همان روز عماد به خانه برمی‌گردد و وقتی که از پله‌ها بالا می‌رود، رد خون در راه‌پله‌ها به چشمش می‌خورد و همسرش را در حالی می‌بیند که وقتی در حمام بوده، توسط کسی که وارد خانه شده به سرش ضربه وارد شده. در بیمارستان سر رعنا را بخیه می‌زنند و معلوم می‌شود که مشکل خاصی وجود ندارد. آنچه که بر سر رعنا آمده، خوبی ذاتی‌اش را تحت الشعاع قرار می دهد. رعنا وحشت کرده. حالت دفاعی دارد. او از عماد که دبیر ادبیات دبیرستان است می‌خواهد تا کارش را رها کند و در خانه بماند…

با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد که درون‌مایه و مضمون اصلی فیلم جدید فرهادی نیز در ادامه مضامین آثار قبلی‌ش «قضاوت» خواهد بود و اساسا ارتباطی به فضای نمایشنامه‌ «مرگ فروشنده» که آرتور میلر آن را نوشته است، ندارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>