سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ خرداد ۱۳۹۵ در ۱۰:۱۸ ق.ظ چاپ مطلب

ثریا قاسمی: برای کاهش ابتلا به ایدز، تلویزیون به وزارت بهداشت کمک کند

soraya-ghasemi

بازیگر پیشکسوت ایرانی بر لزوم همکاری دوسویه رسانه های تصویری با وزارتخانه هایی مانند بهداشت و آموزش و پرورش برای کاهش ابتلا به ایدز تاکید کرد.

به گزارش سوره سینما، ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون درباره چرایی کمتر ساخته شدن فیلم و یا مجموعه ای در سینما و تلویزیون در باره بیماری ایدز گفت: برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در باره بیماری ایدز نیازمند به یک مشارکت ، همراهی و همفکری گروهی بین هنرمندان ، مسئولین و متولیان هستیم.

وی ادامه داد: به طور حتم تلاش های انفرادی هنرمندان و فیلم سازان به جایی نمی رسد و ارگانهای متولی امور فرهنگی باید در این زمینه کنار هنرمندان باشند و نوعی تعامل دوسویه صورت گیرد.

بازیگر  «مجمسه» و «دعوت» با تاکید بر حضور جدی تمام ارگان های ذیربط درباره بیماری ایدز تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان ، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاهها، تلویزیون، خانه سینما، وزارت ارشاد و کارگردان و فیلمنامه نویسان باید با تشکیل یک اتاق فکر کارا که قدرت تصمیم گیری و اجرا داشته باشد باید در این زمینه به تعامل و جمع بندی برسند.

وی خاطرنشان ساخت: برای مقابله به ابتلا به ایدز باید به سراغ آموزش رفت و از تولید فیلم و سریال گرفته تا گنجاندن واحدهای درسی درباره این بیماری در دبیرستانها و مراکز پیش دانشگاهی را عملیاتی کرد.

بازیگر سریالهایی مانند «شب دهم» و «صاحبدلان» تاکید کرد: در این میان سینما و از آن مهمتر تلویزیون به شدت می توانند مثمرثمر عمل کنند. تلویزیون گستره مخاطب بالایی دارد و هنوز هم اگر محصول خوب تولید شود مخاطبان تلویزیون را به ماهواره ترجیح می دهند. در زمینه آگاهی بخشی پیرامون ایدز و بیمارانش هم بهترین حالت استفاده از قابلیت های تلویزیون برای آگاهی سازی است.

وی افزود: تلویزیون در این حیطه می تواند به کمک وزارت بهداشت بیاید و با تعامل طرفین مجموعه هایی تولید شود که آگاهی درباره این بیماری را بالا می برد.

کمپین «هنر+ایدز» که از نوروز ۹۵ آغاز به کار کرده، کمپینی مردم‌نهاد است که می‌کوشد به نوبه خود زمینه ارتباط بیشتر میان اهالی هنر و مردمان در زمینه آگاهی بخشی پیرامون این بیماری را فراهم کند و به بررسی دلایل عدم استفاده کافی هنرهای نمایشی از سوژه های مرتبط با بیماران اچ.آی.وی بپردازد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>