سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ خرداد ۱۳۹۵ در ۱۲:۰۹ ب.ظ چاپ مطلب

«سلفی» سعید آقاخانی، دومین مردودی شورای پروانه ساخت در این هفته

saeed-aghakhani

کمدی سعید آقاخانی که قصه اش درباره یک سوپراستار سینماست از سوی اداره کل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی موفق به دریافت پروانه ساخت نشد.

به گزارش سوره سینما، در شرایطی که روز گذشته نیز خبری مبنی بر رد درخواست پروانه ساخت «بمب» به کارگردانی پیمان معادی رسانه ای شد بود، شنیده میشود دومین فیلم بلند سعید آقاخانی هم در شورای پروانه ساخت مجوز نگرفته و درخواست پروانه ساخت فیلم کمدی «سلفی» که فیلمنامه اش توسط آقاخانی به نگارش در آمده مجوز ساخت نگرفته است.

*پرداختن به  متن سینما خط قرمز شده؟

«سلفی» داستان یک سوپراستار سینماست که به بهانه فیلمبرداری خانواده اش را رها می کند و برای تفریح به بندر عباس میرود اما شک همسرش و تماس های او، این بازیگر را مجبور می کند که به تهران برگردد. او در مسیر بازگشت با اتفاقات مختلفی روبرو می‌شود.

بنابراین گزارش، در سینمای ایران تاکنون چند فیلم با مضمون بازیگران سینما شناخته شده که مهم ترین آثار در این زمینه «سوپراستار»، «توفیق اجباری»، «ستاره ها»، «مزاحم» و «هنرپیش» هستند. البته سال گذشته نیز فیلم «ربوده شده» به کارگردانی بیژن میرباقری نیز با همین مضمون ساخته شد که هنوز به اکران عمومی در نیامده است.کمتر پیش آمده که فیلمی با این مضمون با مشکل پروانه ساخت یا پروانه نمایش روبرو شود و حتی در دوره ای فیلمسازان به ساخت این فیلم ها تشویق هم می شدند اما به نظر می رسد بعد از تغییر شخصیت اصلی «خشم و هیاهو» از یک بازیگر به یک خواننده، مجوز نگرفتن «سلفی» نشان از خط قرمز شدن پرداختن به مسائل داخلی سینما دارد.

*همکاری با تهیه کننده «خندوانه»

«سلفی» بر خلاف «لامپ صد» ساخته قبلی سعید آقاخانی مضمونی کمدی دارد و آقاخانی قصد دارد تابستان امسال این فیلم را جلوی دوربین ببرد.جواد فرحانی تهیه کننده سابق برنامه «خندوانه» قرار بود دومین فیلم سعید آقاخانی را تهیه کند. آقاخانی این سال ها در مقام بازیگر فعال تر بودته تا کارگردانی. او عید امسال نیز سریال «بیمار استاندارد» را در مقام کارگردان روی آنتن داشت.آقاخانی به عنوان بازیگر نیز تجربه جدی داشته که آخرین آن «اروند» پوریا آذربایجانی است. آقاخانی در این فیلم در نقش یک جانباز اعصاب و روان ظاهر شده است. با شرایط فعلی باید دید آیا آقاخانی فیلمنامه تازه‌ای به شورای پروانه ساخت ارائه می دهد و یا به تلویزیون باز می‌گردد.

منبع: سینما


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>